کوروش صبوریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 437 عدد از این مدالها طی امسال تاکنون در مسابقات کشوری بدست آمده و 150 مدال مربوط به مسابقات مختلف آسیایی و جهانی است.
وی ادامه داد: همچنین ورزش زنان خراسان رضوی امسال در کسب مدال 25 درصد رشد داشت. 9 هیات‌ ورزشی از استان نیز در بخش زنان و آموزش رتبه برتر کشور را به دست آورده اند.

* تکلیفی در بخش ورزش حرفه ای نداریم
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه این گفت و گو همچنین اظهار کرد: بخش خصوصی در انتخاب مربی، بازیکن و افراد هیات مدیره تصمیم گیرنده است. آقایان یکبار هم از ما که متولی ورزش هستیم مشورت نخواستند اما در صورت نخستین مشکل سرو صدا می کنند که اداره کل هیچ کمکی نکرده است.
وی افزود: چندین بار توضیح دادم اما متاسفانه دوستان در تیمهای فوتبال پدیده و مشکی پوشان متوجه نشدند. در بحث ورزش حرفه ای تکلیفی نداریم، قانونگذار همه دستگا‌ههای دولتی را از پرداخت وجه به تیمها در بخش خصوصی منع کرده است.
صبوریان ادامه داد: با این وجود به همه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی دستور داده شده بابت استفاده تیمهای حرفه ای استان از پایگاه قهرمانی، استخر، ورزشگاه ثامن الائمه(ع) و بقیه امکانات هیچگونه وجهی دریافت نشود. همچنین به منظور زیر کشت رفتن ورزشگاه ثامن، تعویض صندلی و نیز راه اندازی اسکوربرد بودجه مشخص شده و برای فصل آینده فوتبال جهت بهره برداری آماده می شود.
تیم فوتبال پدیده با 26 امتیاز در رتبه دوازدهم و مشکی پوشان با 15 امتیاز در رتبه آخر جدول 16 تیمی لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارند.
140 هزار ورزشکار در قالب 48 هیات ورزشی در خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. برآورد شده دست کم پنج برابر این تعداد نیز به صورت سازمان نیافته و یا در قالب ورزشهای همگانی در این استان شش میلیون و 400 هزار نفری فعالیت داشته باشند. در مجموع 300 هزار ورزشکار، مربی و داور رشته های مختلف در خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 160 رشته ورزشی تحت پوشش بیمه قرار دارند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.