استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: مشکلات و سختی هایی در کشور و شهرها وجود دارد که باید آنها را با تقسیم کردن، حل کرد.
علیرضا رشیدیان افزود: امام راحل به ما آموخت از بزرگی مشکلات نترسیم، ما می توانیم و در 40 سال اخیر هم توانستیم کشور را در مسیر توسعه اداره کنیم.
وی اظهار کرد: به دلیل برخی مسائل جناحی، قدرت مدارا و تحمل در کشور کم شده و گاهی حتی برای مسائل کلان نیز نمی توانیم یکدیگر را تحمل کنیم.
وی گفت: باید بتوانیم برای آنچه می خواهیم بسازیم با هم مدارا داشته باشیم و یکدیگر را تحمل نموده و مسائل و مشکلات را با تعامل و همفکری حل کنیم.
رشیدیان افزود: در رویارویی با مشکلات باید بتوانیم از هدر رفت انرژی بکاهیم و در روابط اجتماعی و مدیریتی باید از اصطکاک ها و هدر رفت وقت و انرژی کاست و شهرها را با عقلانیت اداره کرد.
وی اظهار کرد: مردم در هر انتخابات و در راستای مطالبات خود برای تغییر، رای می دهند و منتخبان مردم به ویژه در شوراهای شهر و روستا باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
وی گفت: شرایط امروز شوراها با توجه به روابط بین شوراها و دولت شرایط خوبی است و باید برای بهتر کردن زندگی مردم از این ظرفیت استفاده کرد.
رشیدیان افزود: امسال نیز دولت در برنامه های اجرایی توجه خاصی به کلانشهرها در مسائلی چون بازسازی بافتهای فرسوده، شهر هوشمند و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و با توجه به حضور افراد کارشناس و با تجربه در شوراهای کلانشهرها امید است شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.
وی با یادآوری نقش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله واعظ طبسی به عنوان یاران امام راحل و نیروهای تاثیرگذار در شکل گیری نظام انقلاب اسلامی از قبل از پیروزی انقلاب اظهار کرد: تدبیر و عقلانیت در تمام تصمیم گیریهای آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در موضع قانونگذاری، چه در موضع فرماندهی، چه در راس قوه مجریه و مجمع تشخیص مصلحت نظام موج می زد و این تدبیر و عقلانیت همان چیزی است که برای اداره کشور مورد نیاز است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: چالشها و فرصتهایی در کلانشهرها وجود دارد که باید با تعامل با دولت و مجلس و خلاقیتهای نوآورانه شوراهای شهر، چالشها رفع و فرصتها تقویت شود.
محمدرضا حیدری افزود: کلانشهرهای ایران نقاط مشترک بسیار با هم دارند لذا نشست امروز در محورهای درآمدهای پایدار شهری، رونق ساخت و ساز، حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا و شهر هوشمند، برگزار شد تا به ساز و کارهای مناسب برسیم.
وی اظهار کرد: در محورهای یاد شده قوانین خاصی وجود دارد ولی گاهی تفسیر از این قوانین متفاوت است و همین امر منجر به مضاعف شدن مشکلات می شود از این رو در این نشست می کوشیم از تفسیرهای متفاوت به برداشت واحد برسیم.
در این نشست اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تهران، اهواز، تبریز و کرج حضور دارند.
1922/7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.