علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد مناسب سازی ادارات استان افزود: سهم این استان از اعتبارات ملی برای مناسب سازی ساختمان های اداری باید از سال آینده تخصیص یابد.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون تکریم ارباب رجوع و صدور خدمات الکترونیک، طی سالهای آینده مراجعه مردم به ادارات دولتی کاهش می یابد اما باید پیش بینی های لازم نسبت به مناسب سازی ساختمان های ادارات برای توانجویان انجام شود.
وی با تاکید بر اعمال نظارتهای سختگیرانه در مناسب سازی ساختمان های عمومی و دولتی گفت: در برخی از نظارت ها باید از سازمان های مردم نهاد کمک گرفت و پس از ارائه گزارش های تخلف از سوی سازمانها به آنها رسیدگی نمود.
استاندار خراسان رضوی افزود: فرهنگ سازی و احساس مسئولیت نسبت به معلولان باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود تا همیشه ملاحظات در ساخت و سازها رعایت گردد.
وی اظهار کرد: رفتار توام با همدلی و همکاری برای بهتر زیستن، داشتن محیط زندگی و شهر یا روستای بهتر و کمک به یکدیگر شایسته ملت بزرگ ایران است و فرهنگ سازی در این زمینه باید انجام گیرد.
وی گفت: کسب رتبه دوم کشور توسط بهزیستی خراسان رضوی از نظر رعایت شاخص های مناسب سازی و ارتقای
رتبه این استان در مناسب سازی محیط برای معلولین از رتبه سی ام به رتبه پنجم، جای قدردانی دارد.
رشیدیان افزود: در بودجه سال آینده 50 میلیارد ریال برای مناسب سازی ادارات در نظر گرفته می شود و شهرداری ها نیز باید با تخصیص 50 میلیارد ریال در این امر مشارکت کنند.
وی با اشاره به عدم مناسب سازی اغلب مساجد و اماکن مذهبی مشهد اظهار کرد: ادارات مسئول مساجد از جمله اداره کل اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امور مساجد باید هر چه سریعتر نسبت به مناسب سازی این اماکن اقدام کنند.
وی گفت: به منظور تشویق دستگاه های اجرایی و نهادهای دست اندرکار مناسب سازی محیط و ساختمان ها، پاداشی برای آنان در نظر گرفته می شود تا دستگاههای دارای عملکرد بهتر در این زمینه مورد تشویق قرار گیرند.
رشیدیان با بیان اینکه نیازمند ایده های جدید و بهره گیری از الگوهای موفق در مناسب سازی محیط شهری برای توانجویان هستیم، افزود: از طریق معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی نسبت به راه اندازی کارگروهی برای احصا و بررسی ایده های جدید در این زمینه اقدام خواهد شد و پس از برنامه ریزی و تعیین وظایف دستگاه های اجرایی، عملکرد آنها به صورت فصلی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: برای ترویج و تسریع در مناسب سازی محیط شهری در خراسان رضوی، شهرها باید بر اساس جمعیت تقسیم بندی شود و با انتخاب سه شهر از بین آنها، مهلت یک ساله به آنها داده شود تا الگوی مناسب سازی برای دیگر شهرهای استان گردند و این روال باید هر سال تداوم داشته باشد.
وی گفت: مشهد ویترین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است و به خاطر اینکه زائران بسیار از کشورهای مختلف به این شهر سفر می کنند، از منظر مناسب سازی محیط های عمومی، اقامتی و حمل و نقل برای توانجویان بسیار حایز اهمیت است.
استاندار خراسان رضوی افزود: اداره میراث فرهنگی باید طی سه ماه نسبت به احصای مشکلات مجتمع های بین راهی و مناسب سازی سرویس های بهداشتی آنها و همچنین شهرداری ها نسبت به مناسب سازی ورودی سرویس های بهداشتی اقدام نمایند.
وی اظهار کرد: در حوزه وسایل حمل و نقل عمومی باید خدمات ویژه به توانجویان و جانبازان ارائه شود و هر یک از سازمان های مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی مانند تاکسی داران در صورت پیشقدم شدن در مناسب سازی وسایل نقلیه خود، از تسهیلات مناسب برخوردار می شوند.
وی گفت: در ساختمان های مسکونی نیز درصورت تغییر کاربری آنها به اماکن عمومی باید ملاحظات مناسب سازی برای توانجویان در نظر گرفته شود.
رشیدیان افزود: در ارزیابی مهندسین ناظر برای صدور پروانه پایان کار نیز باید رعایت مناسب سازی در نظر گرفته شود و هیچ نقطه ای از ساخت و سازهای شهر نباید خالی از نظارت های سازمان نظام مهندسی باشد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.