حسین کامران دیسفانی روز دوشنبه همزمان با 'روز مهندس' با حضور در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همگرایی و همکاری موجب اعتلای خدمات مهندسی و ارائه خدمت به مردم است. به زودی نظام ارجاع کار اصلاح می شود تا از این طریق حق انتخاب مهندس ناظر و مجری از سوی مالکان ساختمانها به رسمیت شناخته شود.
وی ادامه داد: همچنین راه اندازی دفاتر نظام مهندسی در نواحی شهرداری مشهد با هدف نظارت بر روند ارائه خدمات مهندسی به مردم در دستور کار قرار دارد.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: ایران در زمره 10 کشور تربیت کننده مهندس در جهان است و حرفه مهندسی نیز در صدر 10 شغلی در کشور قرار دارد که بیشترین مقوله بیکاری را به خود اختصاص داده اند.
محمدهادی مهدی نیا افزود: باید امروز با سری افکنده حداقل در جمع مدیران و متولیان شهرها و روستاها اقرار کنیم در جذب و تعریف صحیح شغل و حرفه برای مهندسان ناتوان بوده ایم لذا باید با همتی بلند برای سامان این امر مهم آستین همت بالا بزنیم.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید از منع اشتغال مهندسانی خبر داد که همزمان در ارگانهای مرتبط مشغول بکار هستند. باید فارغ از غوغاهای پدید آمده، در قالب گفتگوهای اندیشمندانه در این حوزه به واکنشی خردمندانه و از سر انصاف و تدبیر بپردازیم.
عضو شورای شهر مشهد گفت: امروزه همه مهندسان در عرصه ساخت و ساز شهر از قابلیتها و منابع بالقوه مدیریت شهری محسوب می شوند لذا سامان یافتن حرفه مهندسان از آموزش تا بستر حرفه ای بر توانمندی و مدیریت حرفه ای شهر مشهود خواهد بود.
وی همچنین راه اندازی مرکزی را با عنوان ' خانه طراحان و مهندسان فضاهای زیستی شهر' در شهر مشهد پیشنهاد و ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر بر اساس سندی راهبردی عملیاتی به چگونگی مدبرانه تر بهره مندی از خدمات مهندسی دست یابیم.
اعضای شورای شهر مشه در این نشست به مناسبت گرامیداشت روز مهندس و روز وکیل مدافع از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، وکلای خوشنام و باسابقه مشهد به نمایندگی از تمام وکلای این شهر تقدیر کردند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با 22 دفتر نمایندگی در شهرستانهای استان 36 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.