به گزارش ایرنا ، مسعود رنجبر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مه ولات که با حضور معاون سیاسی ؛اجتماعی وامنیتی استاندار خراسان رضوی برگزار شد اظهارکرد: در شهرستان مه ولات به حول قوه الهی بین کلیه آحاد مردم و مسوولان همزبانی ، هماهنگی، وحدت و انسجام کامل برقرار است که به عنوان مهم ترین مزیت باعث رشد، توسعه و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست ها و برنامه های دولت شده است.
به گفته وی ، دستاوردهای دولت در منطقه به نحوی بوده که در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی بیش از 86 درصد مردم فهیم شهرستان مشارکت کردند.
وی بااشاره به حوزه اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی، امنیتی شهرستان که دارای عملکرد مثبتی بوده است اظهار کرد: کاهش 100درصدی جرائم مهم از جمله قتل، آدم ربایی و گروگان گیری نسبت به سال قبل و افزایش 111 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال قبل از اقدامات مثبت این شهرستان در این حوزه است.
نماینده عالی دولت در مه ولات گفت: نرخ ازدواج در شهرستان 8/5%بوده که از متوسط کشوری 8%می باشد بالاتر است.
رنجبر تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 67 جلسه شورای تامین ، شورای مبارزه با مواد مخدر ، کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و کمیته های زیر مجموعه شورای تامین برگزار شد که به مدد جلسات مذکور و وفاق و همدلی موجود شهرستان مه ولات از امنیت پایداری برخوردار است که به عنوان نمونه برغم ناآرامی های اخیر کشور در دیماه موردی از تجمع در این شهرستان نداشتیم و در برخی از شاخص ها از جمله ارزیابی شورای مبارزه با مواد مخدر رتبه اول استان را کسب نموده ایم.
فرماندار مه ولات گفت: حوزه رفاه اجتماعی شهرستان برغم اینکه بیش از یک دهه از استقرار آن می گذرد و دارای بیش از 6000نفر بیمه شده اصلی که با بعد 4 خانوار حدود 24000 نفر بیمه شده می باشد متاسفانه فاقد شعبه در شهرستان بوده که اکثر کارگران و افراد تحت پوشش برای بهره مندی از خدمات مجبور به مراجعه به شهرستان همجوار می باشند.
به گفته وی تسهیلات برای مشاغل خانگی از سال 92 تاکنون 22 میلیارد ریال پرداخت شده است که برای بیش از 350 نفر اشتغال زایی داشته است.
وی در ادامه به دیگر اقدامات دولت تدبیر وامید در حوزه اشتغال اشاره کرد از جمله در حوزه کشاورزی و دامداری از سال 92 تا کنون مبلغ بیش از 612 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که موجب 1400فرصت اشتغال مستقیم شده و در حوزه صنعت و معدن مبلغ 6میلیارد ریال پرداخت شده که منجر به 55 فرصت شغلی ایجاد شده و همچنین تعداد 804 فقره پروانه صنفی صادر شده است.
فرماندار مه ولات تصریح کرد: در حوزه کمیته امداد مبلغ 127 میلیارد ریال در قالب 958 طرح اشتغالزایی و بهزیستی مبلغ 24 میلیارد ریال در قالب 126 طرح اشتغالزایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مبلغی بالغ بر 5 میلیارد ریال که منجر به 52 فرصت شغلی و در حوزه فنی و حرفه ای مبلغی بالغ بر 1میلیارد و 460 میلیون ریال در قالب 41 طرح اشتغالزایی شده است.
به گفته وی در مجموع تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده در شهرستان از سال 92 تاکنون مبلغی بالغ بر 798 میلیارد و 363 ریال بوده است.
وی به برخی از مشکلات شهرستان اشاره و از معاون استاندار درخواست پیگیری و برطرف کردن این مشکلات را مطرح کرد.
کاهش کمی وکیفی آب کشاورزی که منجر به کاهش تولید در واحد سطح شده ، مخاطرات ناشی از حوادث طبیعی به ویژه خطر بروز خشکسالی و بیابان زایی ، بهره برداری بی رویه از منابع آب و بیلان منفی و افت شدید در سفره های آب زیر زمینی و شور شدن منابع آب و خاک ، کمبود صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی ، غالب بودن وجه تولید سنتی و اقتصاد معیشتی در تولید کشاورزی و دامی شهرستان و عدم وجود فضاهای فرهنگی و هنری از قبیل مجتمع فرهنگی، نگارخانه، سالن نمایش، آمفی
تئاتر از جمله مشکلاتی است که در این جلسه فرماندار مه ولات مورد اشاره قرار داد.
عدم وجود مراکز علمی-پژوهشی مجهز در شهرستان ، عدم وجود مراکز تولیدی و صنعتی و همچنین عدم استقرار دفتر شهرک صنعتی در شهرستان و فقدان ادارات یا نمایندگی های همچون پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی، هواشناسی، اوقاف و امور خیریه و همچنین ارتقاء نمایندگی تامین اجتماعی به شعبه ،دانشگاه پیام نور ، سالن کشتی، شبکه بهداشت ودرمان، فرودگاه شهید مدرس، مجموعه ورزشی 1200 نفره ، تعیین تکلیف سایت اداری شهرستان، تسریع در احداث ایستگاه راه آهن نصرآباد و آسفالت 8 کیلومتر باقیمانده از راه روستایی گلستان به جاده کاشمراز مشکلات این شهرستان است که مورد تاکید و تصریح مقام عالی دولت قرار گرفت.
در جلسه شورای اداری شهرستان مه ولات به پاس تقدیر و تشکر از زحمات مهدی تنجو خبرنگار ایرنا جهت پوشش واخبار شهرستان با حضور دکتر سید جواد حسینی معاون سیاسی واجتماعی استاندار از طرف مسعود رنجبر فرماندار شهرستان تجلیل به عمل آمد و هدیه ای به رسم یادبود به وی اهدا شد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.