به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این مراسم که در برج سفید مشهد برگزار شد، گفت: امیدواریم برگزاری نخستین مراسم اعطای جایزه علمی رضوی به نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی، بابی برای ماندگار شدن این سنت حسنه و معرفی نخبگان جامعه به مردم باشد.
علیرضا رشیدیان افزود: عزت و پیشرفت یک ملت به ساختمان ها و خودروهای رنگارنگ نیست بلکه عزت و اقتدار یک ملت به داشتن پایه های علمی مستحکم و پشتوانه های فرهنگی و علمی توانمند است لذا باید قدردان این فرهیختگان بود.
وی بیان کرد: کشوری که تاریخش سراسر علم و آگاهی است و هویتش را دانشمندان و علمای بزرگ رقم زده اند، باید با شناختن فرهیختگان و نخبگان خود و پاسداشت آنها، هویت خود را در این دنیای متلاطم حفظ کند.
وی اظهار کرد: برگزاری مراسم اعطای جایزه علمی رضوی یکی از برنامه های رویداد فرهنگی مشهد 2017 بود که بنا به دلایلی در سال گذشته میلادی برگزار نشد اما این توفیق حاصل آمد تا از این دانشمندان همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی قدردانی و تقدیر شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که در سالهای آینده مراسم استانی اعطای جایزه علمی رضوی به مراسمی در سطح ملی و بین المللی و مشهد به سبب وجود عالم آل محمد (ع) به مرکز تبادل علمی جهان اسلام تبدیل شود.
وی اضافه کرد: خراسان رضوی دارای 300 هزار دانشجو و پنج هزار استاد عضو هیات علمی دانشگاه است که همه آنان شایسته قدردانی و تشویق هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی مشهد نیز گفت: جشن اعطای جایزه علمی رضوی با ابتکار استاندار خراسان رضوی و همت شبکه جامع دانشگاه های استان به منظور پاسداشت مقام علم و دانشمندان این بخش در خراسان رضوی برگزار شده است.
محمدرضا دارابی افزود: انقلاب اسلامی انفجار نور و بزرگترین پدیده قرن حاضر بود، انقلابی که با هدایت و رهبری پیامبرگونه امام راحل براساس مکتب انسان ساز و غنی اسلام، با اتحاد ملت بزرگ ایران و با آبیاری خون شهیدان به پیروزی رسید.
وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بخشهای علمی گفت: هم اینک 39 سال از انقلاب اسلامی گذشته و ایران موفق شده در علوم مختلف به پیشرفت های متعددی دست پیدا کند و حایز رتبه های برتر در سطح منطقه و جهان شود، ضمن اینکه ایران هم اینک دارای رتبه 16 علمی در جهان است.
وی گفت: تنها در بخش علمی امروزه ایران بی نیاز از هر پزشک خارجی است، در حالی که قبل از انقلاب شمار زیادی از پزشکان از کشورهای خارجی بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد که ایران روز به روز پله های علمی را طی کند و به قله پیشرفت در این بخش دست یابد و همان طور که بخش کمی علمی رشد می یابد، کیفیت علوم نیز به رشد مناسب برسد.
مدیرعامل موسسه توسعه علمی و فناوری فرهیختگان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این موسسه سه سال قبل با ابتکار استاندار با هدف هم افزایی روسای دانشگاه های استان راه اندازی شد و تاکنون از حمایت کامل استانداری برخوردار بوده است.
عباس شیخ الاسلامی افزود: این موسسه براساس تصمیم گیری اعضای شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی که همه روسای دانشگاه های استان عضو آن هستند، شکل گرفت و هر ماه با حضور استاندار تشکیل جلسه داده و مسائل علمی استان را رصد می کند.
وی بیان کرد: برگزاری همایش اعطای جایزه علمی رضوی با ابتکار استاندار خراسان رضوی برای نخستین بار همزمان با دهه فجر امسال طراحی و برای سال اول مقرر شد آیین نامه ای تنظیم و براساس اصول و مبانی این آیین نامه، فرهیختگان دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید برتر استان معرفی و مورد قدردانی قرار گیرند.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی یک درصد از دانشمندان جهان را به خود اختصاص داده که این دانشمندان شامل 16 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان هستند و این 16 نفر برای دریافت جایزه علمی رضوی انتخاب شدند.
مدیرعامل موسسه توسعه علمی و فناوری فرهیختگان خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن 2 نفر از اساتید دانشگاه های استان عنوان برتر جشنواره خوارزمی را کسب کرده بودند که این دو نفر نیز به عنوان دریافت کنندگان جایزه علمی رضوی انتخاب شدند.
وی افزود: از آنجا که اساتید برجسته زیادی در دانشگاه های خراسان رضوی تدریس می کنند، بر این اساس پنج نفر از اساتید برتر عضو هیات علمی دانشگاه های استان برای دریافت جایزه علمی رضوی برگزیده شدند.
شیخ الاسلامی اظهار کرد: در بخش دانشجویی نیز براساس آیین نامه انتخاب دانشجوی برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 12 نفر از دانشجویان برتر استان مورد انتخاب شبکه جامع دانشگاهیان استان برای دریافت جایزه علمی رضوی قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین در این مراسم از 2 شرکت فناور برتر استان، سه دانشگاه برگزیده براساس رتبه بندی های جهانی شامل دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، 2 دانشگاه به دلیل برخورداری از رشد شتابان علمی شامل دانشگاه پیام نور مشهد و دانشگاه حکیم سبزواری تقدیر به عمل می آید.
وی گفت: به برگزیدگان جایزه علمی رضوی، تمبر ویژه اساتید و لوح تقدیر ویژه این همایش اعطا می شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.