سعید فکوری عصر دوشنبه در مجمع عمومی هلال ‌احمر قوچان با بیان اینکه این طرح با هدف آمادگی دانش‌ آموزان برای روزهای سخت برگزار می‌شود افزود: هم اکنون 364 دانش ‌آموز در قالب تیم ‌های 14 نفره در این طرح شرکت دارند.
وی اظهار کرد: تاکنون برای بیش از 13 هزار متقاضی دوره ‌های امدادی در این شهرستان دوره ‌های مختلف 22 ساعته امداد و کمک ‌های اولیه، مهارت ‌های داوطلبی، عمومی و پیش بیمارستانی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار نفر در قوچان تحت آموزش ‌های طرح خادم قرار گرفته‌ اند گفت: از ابتدای اسفند ماه دوره دوم این طرح برای سه هزار و 500 خانوار برگزار می ‌شود.
فکوری از راه‌ اندازی بانک اطلاعات امدادگران، نجاتگران و پرستاران این شهرستان خبر داد و افزود: 100 عضو فعال هلال ‌احمر قوچان در قالب تیم ‌های آوار، امداد و نجات، کوهستان، سیلاب، پشتیبانی در عملیات و مستند سازی فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: جی.‌پی.‌اس خطر پذیری روستاها یکی از الزامات در زمان وقوع بلایای طبیعی است که در حال حاضر برای 180 روستای این شهرستان تهیه ‌شده است.
وی با اشاره به اجرای 6 پروژه در حوزه داوطلبان این شهرستان گفت: این پروژه ‌ها توسط 6 پزشک و پیراپزشک برای 258 نفر در مناطق محروم قوچان اجرا شده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه‌ های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.