علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در پایان جلسه بررسی مشکلات شرکت فولاد امید نور و شرکت احیای سپاهان شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بدین ترتیب فقط 10 درصد روستاهای خراسان رضوی فاقد گاز خواهند بود.
وی گفت: با گازرسانی به شهر بار که در سال آینده صورت می گیرد، پوشش شهری گازرسانی در خراسان رضوی به 100 درصد می رسد.
او با اشاره به حرکت سریع شهرستان رشتخوار به سمت صنعتی شدن با محوریت معدن، گفت: سه طرح فولادی با درصدهای مختلف پیشرفت کار در این شهرستان در حال اجراست و ظرفیتهای معدنی دیگری نیز دارد که از سرمایه گذاران دعوت می شود در این ظرفیتهای معدنی سرمایه گذاری کنند.
او افزود: در کشاورزی با توجه به مزیتهای بالقوه منطقه رشتخوار و کم آبی موجود امید است با همکاری بخشهای مختلف بتوانیم چرخه افزایش بهره وری و درآمد کشاورزان را در منطفه افزایش دهیم تا از این طریق اشتغال ثابت ایجاد شود.
وی گفت:ظرفیتهای نمایشگاهی خوبی توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، تشکلهای بانوان و آموزشگاههای فنی حرفه ای در رشتخوار به وجود آمده و امروز مقرر شد که بازاری برای دانش آموزان این شهرستان ایجاد شود که بتوانند کالاهای تولیدی و ساخته خود را عرضه کنند هر چند که در این بخش اولویت با آموزش دانش آموزان است.
رشیدیان افزود:در موضوع اشتغال جوانان از بانکها خواسته شد که در فرصت باقیمانده از سهمیه کمکهای فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان استفاده شود.
وی گفت: خوشبختانه در جلسات امروز مشکلات محیط زیستی هر سه طرح فولادی شهرستان رشتخوار با پیگیری حل شد و موافقتهایی از ستاد سازمان محیط زیست گرفته شد.
او افزود: یکی از این سه واحد تولیدی با مشکل ارز مبادله ای برای ورود ماشین آلات رو به رو بود که بنا شد اگر امکان داشت با پیگیری بانک مرکزی حل شود.
وی در خصوص طرحهای هادی روستایی نیز گفت: با توجه به بزرگ شدن برخی از روستاها قرار شده بنیاد مسکن طرحهای هادی را که اکثرا مربوط به 10 سال قبل است بازنگری کند تا همه واحدهای روستایی بتوانند به صورت قانونی از خدمات شرکتها و دستگاههای خدمت رسان بهره مند شوند.
خبرنگار:کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.