اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از مهدی فروزان گزارش داد: از این تعداد 17 میلیون و 102 هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده اند .
وی جمعیت مسافری را که با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای زائر و مسافر مشهد شده اند را نیز پنج میلیون و 774 هزار نفر اعلام و بیان کرد: دو میلیون و 935 هزار و 467 مسافر نیز توسط ناوگان ریلی و دو میلیون و 778 هزار و 740 مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد طی این مدت به مشهد سفر کرده اند.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: تلاش شده با فراهم نمودن امکانات زیرساختی خدمات مناسبی به زائران ارائه شود چنانکه تعداد قابل توجهی از میهمانپذیرهای واقع در اطراف حرم مطهر رضوی که فاقد ایمنی و شرایط مناسب زائرپذیری بودند تخریب شده و از چرخه ارائه خدمت به زائران خارج شده اند.
وی ادامه داد: در عین حال هم اکنون دو هزار و 22 تاسیسات گردشگری در حال خدمت رسانی به زائران و مسافران در مشهد هستند. از کل این واحدها دو هزار 154 مورد هتل، 318 هتل آپارتمان و390 میهمانپذیر هستند که خدمات اقامتی و اسکان را به زائران و مسافران ارائه می کنند.
فروزان گفت: همچنین 586 خانه مسافر، 18 اقامتگاه بوم گردی، 158 مجتمع پذیرایی و 337 آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری در چرخه خدمات رسانی به زائران و مسافران در مشهد فعال هستند.
وی افزود: علاوه بر این هم اکنون 291 پروژه با سرمایه گذاری 58 هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری خراسان رضوی در دست انجام است که از این تعداد تاکنون 12 پروژه به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: این پروژه ها برای هزار و 720 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند ضمن آنکه اشتغال غیرمستقیم قابل توجهی هم در پی داشته اند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.