مهدی فروزان، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد که از 25 اسفندماه پارسال تا پایان روز نهم فروردین جاری به خراسان رضوی سفر کرده اند، نسبت به نوروز قبل در همین زمان، رشدی هفت درصدی دارند.
وی عنوان کرد: از این جمعیت هشت میلیون و 609 هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی به استان سفر کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه 10 درصد رشد یافته است.
وی سهم ناوگان حمل و نقل جاده ای استان را در انتقال این مسافران 9 درصد ذکر و عنوان کرد: از کل جمعیت مسافری 901 هزار و 45 نفر از این طریق به خراسان سفر کرده اند که نسبت به قبل کاهش چهار درصدی دارد.
به گفته وی، مسافران ورودی از طریق ناوگان ریلی در این مدت نیز 295 هزار و 445 نفر بودند که نسبت به نوروز قبل کاهش 29 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: در این مدت از طریق ناوگان هوایی نیز 219 هزار و 710 نفر به استان پرواز کرده اند که این رقم نسبت به نوروز پارسال رشد 15 درصدی دارد.
به گفته وی، از کل جمعیت مسافری ورودی به استان مقصد 6 میلیون و 13 هزار نفر مشهد الرضا (ع) بوده است.
وی عنوان کرد: چهار میلیون و 836 هزار نفر از این جمعیت از طریق وسایل نقلیه شخصی، 662 هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جابه جا شده اند، حمل و نقل ریلی 295 هزار نفر و ناوگان هوایی نیز 219 هزار نفر از این مسافران را به مشهد انتقال داده اند.
پیش بینی ها حاکی از ورود 11 میلیون مسافر نوروزی به استان است که بر این اساس مقصد هشت میلیون نفر مشهد خواهد بود.
نوروز پارسال هشت میلیون مسافر نوروزی به استان خراسان رضوی سفر کرده بودند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.