سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در دبیرستان شهید هاشمی نژاد مشهد افزود: برای نواخته شدن زنگ شور و نشاط و توسعه در کشور تنها راه، نواختن و به صدا درآوردن زنگ مدارس است.
وی اظهار کرد: اگر می خواهیم زنگ انقلاب اسلامی در همه زمانها طنین افکن شود راهی نداریم جز اینکه زنگ مدارس را به صدا در آوریم.
وی گفت: معلمان و دانش آموزان بیش از هر قشر دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده اند بنابراین زنگ حیات، زندگی، نشاط، پویایی و موفقیت را باید در زنگ مدرسه جستجو کرد.
حسینی با بیان اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: باشکوه ترین استقبال مردمی از یک رهبر سیاسی و دینی در دنیا، استقبال از امام خمینی (ره) در فرودگاه تهران در 12 بهمن 1357 است.
وی اظهار کرد: متاسفانه به رغم موفقیت ها و پیشرفت های متعدد در عرصه های مختلف کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در معرفی دستاوردها و شکوفایی های انقلاب آنطور که باید و شاید موفق نبوده ایم.
وی با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی گفت: رتبه ایران در رشد علمی از رتبه 52 جهان در سال 1357 به رتبه 17 ارتقا یافته است.
حسینی افزود: در سرعت رشد علمی نیز هم اکنون کشور ایران رتبه نخست جهان را دارد که این رتبه با میزان تولید دانش و مقالات آی.اس.آی سنجیده می شود.
وی با بیان اینکه ایران هم اکنون رتبه نخست جهان در جراحی قلب کودکان را دارد، اظهار کرد: ایران سومین کشور دنیا در پیوند اعضا و جزو 10 کشور برتر دنیا در المپیادهای علمی، انرژی هسته ای،سلولهای بنیادین و نانو است.
وی گفت: موفقیت ایران پس از انقلاب در حدی است که هم اکنون ایران جزو هشت قدرت نظامی جهان، هفت کشور دارای توان موشکی و هشت کشور برخوردار از انرژی هسته ای است.
وی تاکید کرد: برای دستیابی به رشد و توسعه باید به قدرت دانش، استعدادهای مدارس و ظرفیت های موجود در مدارس توجه کرد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.