به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید صالح یاسینی روز چهارشنبه در همایش سراسری بررسی ویژگی های قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم ورامین که در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین برگزار شد اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ، مسلمانان به دلیل جایگاه اسلام در جهان ، از بیان مسلمانی خود پرهیز می کردند که جرأت ابراز مسلمانی خود را نیز نداشتند.
وی افزود :انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل باعث شد تا اسلام در جهان عزیز شده و مسلمانان نیز عزتمند شوند.
وی اظهار کرد: انقلاب امام راحل باعث شد تا پراکندگی مسلمانان به وحدتی در جهان تحت عنوان امت اسلامی تبدیل شود به گونه ای که مسلمانان امروز نسبت به وضعیت سایر مسلمانان در سوریه ، لبنان ، فلسطین ، بحرین ، افغانستان ، یمن و نیجریه و جای جای جهان اسلام بی تفاوت نبوده و نسبت به آن احساس مسئولیت می کنند.
یاسینی گفت : یکی از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی امام راحل ، برچیده شدن یکی از مرتجع ترین ، پلید ترین و وابسته ترین رژیم های جهان از ایران بود ، رژیمی که از پشتیبانی قدرت های جهان بهره می برد و خود را ژاندارم منطقه می نامید با انقلاب امام راحل و پشتیبانی مردم از صفحه روزگار محو شد.
وی از ایجاد حکومت برمبنای اسلام ، ایجاد نهضت اسلامی در عالم ، مطرح نمودن امت اسلام در جهان و ایجاد نگرشی جدید در فقه شیعی به عنوان دیگر اثرات نهضت امام راحل یاد کرد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران : امام خمینی (ره) خط بطلانی بر رفتارهای فردی غلط حکام کشید چرا که اندیشه امام ، حاکم اسلامی را در معرض دسترسی مردم قرار می داد و زندگی او را همچون مردم عادی ، ترسیم می کرد.
وی تأکید کرد: نهضت امام راحل باعث شد تا غرور و خودباوری مردم ایران که به واسطه طرح های ننگینی همچون کاپیتالاسیون از بین رفته بود ، بار دیگر احیا شود و ملت ایران به واسطه این خودباوری به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کنند.
یاسینی با اشاره به نقش قیام خونین 15 خرداد در پیروزی نهضت امام راحل گفت : 15 خرداد فقط محصور به دشت ورامین نیست ، بلکه این قیام به تمامی ملت های انقلابی تعلق دارد که به واسطه آموزه های آن توانستند پایه های رژیم منحوس پهلوی را سست و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کنند.
وی تأکید کرد: اگر امروز اسلام وقرآن از عزت برخوردار بوده و نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده ، به واسطه قیام خونین 15 خرداد مردم دشت ورامین است.
در قیام خونین 15 خرداد سال 42 ، مردم دشت ورامین با مطلع شدن از خبر دستگیری امام خمینی (ره)، کفن بر تن کرده و به منظور حمایت از امام به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه پل باقرآباد به دست نیروهای ستم شاهی به گلوله بسته شده و ده ها نفر به خاک و خون کشیده شدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.