به گزارش ایرنا، محمد علی نبی پور روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این طرحها در حوزه های عمرانی، فرهنگی و هنری، صنعت و معدن، خدمات شهری و تولیدی اجرا شده اند.
وی اظهار کرد: از این تعداد هفت طرح کوچک و متوسط صنعتی با هزینه 45 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای 60 نفر اجرا شده که هشت میلیارد ریال از هزینه آن از محل تسهیلات مشاغل خانگی تامین شده است.
وی مراحل چهارم و پنجم آبرسانی به روستاهای گیسور و نوده پشنگ با 85 درصد از تسهیلات دولتی و 15 درصد خودیاری مردم در مجموع با هزینه 46 میلیارد ریال را از دیگر طرحهای آماده بهره برداری برای دهه فجر در گناباد ذکر کرد.
فرماندار گناباد با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به 21 روستای گناباد گفت: از این تعداد گازرسانی به هفت روستا طی دهه فجر به بهره برداری می رسد و گازرسانی به شرق بخش کاخک گناباد هم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
وی افزود: بهره برداری از 20 طرح لوله گذاری آبیاری نوین کشاورزی با مشارکت مردم از دیگر طرحهای مزبور است که 18 میلیارد ریال از هزینه آن توسط دولت و چهار میلیارد ریال آن از طریق خودیاری مردم تامین شده است.
وی اظهار کرد: برای بهبود شبکه آبرسانی شهری در گناباد از ابتدای امسال تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال طرح تعریف شده که در این راستا احداث مخزن ذخیره 10 هزار مترمکعبی و اصلاح 43 کیلومتر خط انتقال آب همزمان با دهه فجر آغاز می شود.
نبی پور گفت: در بخش توسعه روستایی به عنوان یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در گناباد انجام شده که از جمله آنها گازرسانی به 21 روستا با هزینه بیش از 22 میلیارد ریال، نوسازی و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی با هزینه 120 میلیارد ریال و همچنین 18 هزار متر آسفالت معابر روستایی طی سه سال گذشته است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال در قالب طرح تحول نظام سلامت و بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد هزینه کرده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال 288 میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق تولید به 26 واحد تولیدی گناباد پرداخت شده در حالی که سال گذشته بیش از 190 میلیارد ریال به 22 واحد پرداخت شده بود.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.