به گزارش ایرنا دکتر مجتبی صدیقی عصر چهارشنبه در شورای اداری گناباد با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور از چهار میلیون و 800 هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به چهار میلیون و 70 هزار نفر در سالجاری افزود: باید در کنار این شیب کاهشی دانشجویان، متناسب با نیازهای جامعه توسعه کیفی فعالیتهای مراکز رشد دانشگاهی محور اصلی فعالیتهای مسئولان و دست اندرکاران این بخش قرار گیرد.
وی اظهار کرد: توسعه غیر هدفمند آموزش عالی در سالهای گذشته موجب برخی ظرفیتهای خالی در این بخش شده که باید با آینده نگری و توجه به آمایش سرزمینی به صورت کیفی به رشد این بخش توجه شود.
وی با تاکید بر کاهش دغدغه دانشجویان نسبت به تامین خوابگاه گفت: دانشجویی که دغدغه در این بخش داشته باشد، در تحصیلات خود موفق نخواهد بود و نخواهد توانست با آسایش خاطر به تحصیل بپردازد.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ساخت خوابگاه از محل اعتبارات دولتی در برنامه پنجم توسعه کشور متوقف شده بود ولی در برنامه ششم توجه خاصی به این بخش شده و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی باید از ظرفیتهای خیران و تسهیلات بانکی برای توسعه این بخش استفاده شود.
وی ابراز امیدواری کرد، سال آینده پنج هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی برای ساخت و توسعه خوابگاه های دانشجویی در کشور اختصاص یابد.
صدیقی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور حدود 200 خوابگاه دانشجویان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی در کشور ساخته خواهد شد.
فرماندار گناباد هم گفت: در اعتراضات اخیر، سرمایه اجتماعی تحلیل رفت لذا باید با فعالیتهای مثبت مسئولان و دستگاههای اجرایی و سار بخشهای تاثیر گذار، اعتماد عمومی دوباره به جامعه بازگردد.
محمد علی نبی پور افزود: دشمنان و عوامل آنها با سوء استفاده از مطالبات به حق مردم به دنبال نیل به اهداف خصمانه خود بودند و بر اساس آمار وزارت کشور 80 درصد افرادی که در اعتراضات اخیر نقش داشتند کمتر از 35 ساله بودند یا هیچ سابقه محکومیت کیفری قبلی نداشتند لذا باید با مدیریت صحیح افکار عمومی برای ارتقای سرمایه اجتماعی گام برداشت.
وی از مسئولان خواست در دهه فجر با انعکاس دقیق عملکرد حوزه فعالیت خود و برنامه های امید بخش به مردم دستاوردهای انقلاب را در جامعه تبیین کنند.
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سفر به گناباد از طرحهای در دست احداث و بخشهای مختلف مجتمع آموزش عالی شهرستان گناباد بازدید کرد.
مجتمع آموزش عالی گناباد زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای 2600 دانشجو در 22 رشته دانشگاهی با 31 عضو هیات علمی است.
هم اکنون 12 هزار دانشجو در 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد مشغول تحصیل هستند.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.