به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی عصر سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کردستان اظهار کرد: قشر تحصیلکرده جامعه بخصوص دانشجویان و نخبگان باید در زمینه بحران و حوادث طبیعی همانند زمین لرزه ها، خشکسالی و دیگر حوادث به تحقیق و پژوهش بپردازد.
وی با تاکید بر اینکه دانشجو از ورود به مسائل جناحی و حاشیه ای پرهیز کند، افزود: ورود دانشجویان به اینگونه مسائل بخصوص در استانی همانند کردستان، نمی تواند از مشکلات جامعه بکاهد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دانشگاه ها همواره خاستگاه اندیشه و طرح های نو هستند و اگر رسالت خود را به خوبی انجام دهد کشور می تواند در زمینه های علمی و فناوری رشد چشمگیرتری داشته باشد.
علوی همچنین خواستار فعال بودن دانشجویان در حوزه هایی که منجر به پیشرفت کشور می شود شد و گفت: روز دانشجو نباید تنها به یک روز خاص ختم شود بلکه دانشجویان باید در طول سال تلاش کنند آگاهی و علم خود را در زمینه های گوناگون ارتقا دهند.
رئیس دانشگاه کردستان نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: امروزه علم و فناوری در هر کشوری حرف اول را می زند و رمز پیشرفت کشورهای توسعه یافته دستیابی به علوم و فنون جدید است.
فردین اخلاقیان همچنین با گرامیداشت یاد 2 دانشجوی این دانشگاه با نام های حامد کیومرثی و علی علی کرمی که چندی پیش در مسیر بازگشت از مناطق زلزله زده جان خود را از دست دادند، گفت: با مشارکت دانشجویان، دانشگاه کردستان قرار است نسبت به بازسازی سه روستای مناطق زلزله زده کرمانشاه اقدام کند.
به گزارش ایرنا، 16 آذر در جمهوری اسلامی ایران به یاد سه دانشجوی مبارز که هنگام اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند روز دانشجو نامگذاری شده است.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.