جواد محقق نیشابوری که روز دوشنبه به گناباد سفر کرد به خبرنگار ایرنا گفت: پنج مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی در حال ساخت است و ساختمان کانون شهرستان طرقبه و شاندیز نیز تا پایان امسال بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم از ابتدای امسال تاکنون بهره برداری شده اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همچنین به تصویب اعتبار ساخت مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر بیدخت شهرستان گناباد اشاره و ابراز امیدواری کرد با تامین این اعتبار مراحل ساخت آن سال آینده آغاز شود.
وی گفت: بطور متوسط سالانه برای هر دانش آموز و عضو کانون دو میلیون و 700 هزار ریال بابت تامین وسایل کمک آموزشی هزینه می شود.
محقق نیشابوری همچنین به آموزشهای چندبعدی کانون برای پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: خروجی این آموزشها تربیت افراد خلاق، دینمدار، باهوش اجتماعی بالا، دارای قدرت نقادی و انسان تمام ساحتی است.
وی به بهره مندی حدود 10 درصد دانش آموزان استان خراسان رضوی از خدمات کانون پرورش فکری اشاره و بیان کرد: بطور میانگین سالانه 24 هزار دانش آموز هفت تا 17 ساله به عنوان عضو ثابت با این کانون در ارتباط هستند. کانون پرورش فکری با چاپ و عرضه کتابهای وی‍ژه مقاطع سنی کودک و نوجوان، ساخت و عرضه اسباب بازی، برگزاری جشنواره های متعدد و فعالیت مراکز سیار طیف بسیار گسترده ای را زیر پوشش خدمات خود دارد.
فرماندار گناباد نیز در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: با وجود اهمیت و کارکرد این کانونها از ظرفیت آنها استفاده مطلوب نشده لذا هم افزایی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه ضروری است.
محمدعلی نبی پور افزود: با استفاده بیشتر از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاثیرگذاری برنامه های آموزشی در این قشر افزایش می یابد.
50 هزار نفر عضو 46 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح خراسان رضوی هستند که 24 هزار نفر آنها را اعضای ثابت تشکیل می دهند. گناباد نیز با برخورداری از دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.