غلامعلی صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به هیچوجه موافقتی در زمینه تخریب این مسجد از سوی دادگستری و از طریق حکم دادگاه صورت نگرفته است. شهرداری مشهد دادخواستی را به طرفیت از اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ارائه کرد مبنی بر اینکه ثبت مسجد حوض معجردار در فهرست آثار ملی طبق مقررات نبوده است.
وی ادامه داد: دادگاه نیز صرفا دادخواست شهرداری را مبنی بر کافی نبودن شرایط برای ثبت ملی این اثر پذیرفت اما هیچگونه حکمی مبنی بر خروج اثر از فهرست آثار ملی و یا اجازه تخریب آن نداده است.
دادستان مشهد گفت: شهرداری مشهد مدعی است دلایل ثبت ملی این اثر کافی نبوده و بی جهت اقدام به ثبت آن شده است که دادگاه در این مرحله پذیرفت دلایل ثبت کافی نبوده اما حکمی در این زمینه در کار نیست.
وی بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی متولی اصلی حفاظت و حراست از آثار تاریخی است تاکید و بیان کرد: قرار نیست دادستان به عنوان مدعی العموم وظایف این اداره کل را انجام دهد. دادستان هر جا که این سازمان در انجام وظایفش دچار مشکل شد حمایت و همکاری لازم را خواهد داشت.
صادقی افزود: طبق قانون، اداره کل میراث فرهنگی باید تمهیدات و پیش بینیهای لازم را در زمینه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در بخشهای مختلف داشته باشد.
25 دی ماه گذشته شهرداری مشهد اقدام به تخریب مسجد تاریخی صاحب الزمان(عج) معروف به حوض معجردار در این شهر نمود. مسجد تاریخی حوض معجردار در خیابان نواب صفوی مشهد قدمتی 180 سال داشت و به شماره 31435 اسفند 1394 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.