جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 340 هزار و 364 گردشگر خارجی و 606هزار و 409 گردشگر داخلی وارد استان شده بودند که امسال با رشد قابل توجه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در استان مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: بیشترین بازدید گردشگران در استان مربوط به تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، غار سهولان مهاباد و موزه مردم شناسی ارومیه بوده است.
وی اظهار کرد: امسال 964 هزار و 225 نفر در هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها اقامت کرده اند که 50 هزار نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: در این مدت سه میلیون و 66 هزار گردشگری از مراکز تفریحی و گردشگری بازدید کرده اند که در این آمار شاهد کاهش جزئی نسبت به سال گذشته هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به بازدید از موزه ها اشاره کرد و گفت: 114 هزار و 697 نفر در سال جاری از موزه های استان بازدید کرده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یک هزار و 575 اتر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد ارومیه، بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد، تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.
8135/2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.