اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از ابوالفضل شعبانی گزارش داد: ماموران یگان در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده هزارمسجد در دره های منتهی به روستای مارشک در شرق مشهد یک شکارچی متخلف را با یک دستگاه موتورسیکلت حین برگشت از شکار مشاهده کردند که با استفاده از تاریکی هوا با رها کردن موتورسیکلتش متواری شد.
وی افزود: از متخلف یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک و یک راس گراز وحشی شکار شده که در عقب موتور بسته شده بود کشف و توقیف و ضمن هماهنگی با پاسگاه انتظامی کارده برای شناسایی به همراه تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی ارجاع شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در ماموریت دیگری پیرو گزارش موثق مردمی به اداره یگان حفاظت استان مبنی بر وجود یک حلقه مار بوآ در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد ماموران پس از بررسی از صحت موضوع بلافاصله با همکاری ماموران کلانتری پایانه مسافربری به محل اعزام شدند.
وی گفت: ماموران یک حلقه مار بوآ غیربومی را که از تبریز به مشهد به صورت محموله ارسال شده بود کشف و توقیف کرده و پرونده برای متخلفان تشکیل شد.
به استناد ماده 7 قانون شکار و صید مصوب 1346 خرید و فروش و حمل و نقل حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیربومی ایران بوده و از خارج به کشور وارد شده اند و یا از پیش در کشور تکثی و پرورش یافته اند فقط با کسب پروانه و یا مجوز محیط زیست مجاز است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.