به گزارش ایرنا وزیر ورزش و جوانان بعد از دیدار پایانی مسابقات کشتی پهلوانی که در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ورزش ابزار پیوند و نزدیکی انسانها و ملتهای جوامع مختلف و ابزاری برای سالم سازی جامعه است.
مسعود سلطانی فر افزود: ورزش ابزاری است که اوقات فراغت مردم را به بهترین شیوه پر می کند و با آن می توانیم جوانمردی و ارزشهای انسانی را رشد و توسعه بدهیم و این چیزی است که در همه رشته های ورزشی دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه در ورزش، بویژه کشتی پهلوانی اوج ارزشهای اخلاقی، انسانی و نمادهای فتوت و جوانمردی را می توان دید، افزود: امشب در همین مسابقات به علاوه 100 کیلوگرم اتفاقاتی افتاد که تیم داوری تشخیصش این بود که یک نفر برد و یکی باخت و ما در این مسابقات ارزشهای اخلاقی، انسانی و اسلامی را در هر 2 پهلوان فینالیست دیدیم.
وی اظهار کرد: هر 2 پهلوان در کمال افتادگی آمدند و با روحیه فتوت به ابراز احساسات مردم جواب دادند و هر 2 فینالیست پهلوانانه و قهرمانانه با همدیگر دست داده و نتیجه را پذیرفتند.
گفتنی است، در لحظات پایانی فینال وزن به علاوه 100 کیلوگرم تماشاگران به رفتار جابر صادق زاده در هنگام مسابقه با احمد میرزاپور اعتراض شدید کردند که منجر به بازبینی فیلم مسابقه شد، تماشاگران با پرتاب بطری های آب به وسط تشک اعتراض خود را به رای داوران بیان کردند.
در این مسابقات در وزن 60 کیلوگرم رضا قنبرزاده از خراسان رضوی، علیرضا محمدحسنی از تهران و سجاد صالح پور از اصفهان عناوین نخست را به دست آوردند.
علیرضا کشاورز از فارس، فرهاد نوری از تهران و تیمور گنج علیا از قزوین هم رتبه های برتر وزن 70 کیلوگرم را کسب کردند.
در وزن 80 کیلوگرم، امید حسن تبار از مازندران، محسن مصطفوی از آذربایجان شرقی و هادی قدیمی از خراسان رضوی اول تا سوم شدند.
علی ابراهیمی از تیم خراسان 'الف'، رسول صحرایی از تیم خراسان 'ب' و قاسم احدی از تیم خراسان 'ج' هم در وزن 90 کیلوگرم به رتبه های برتر دست یافتند.
در وزن 100 کیلوگرم هم مجتبی کلانتریان از خراسان شمالی، حامد میرزاپور از خراسان جنوبی و اکبر سبحانی از اردبیل مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.
در وزن به علاوه 100 کیلوگرم هم جابر صادق زاده از مازندران، احمد میرزاپور از خراسان رضوی و مجتبی شادکام از سیستان و بلوچستان به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
مسابقات کشتی زورخانه ای و پهلوانی کشور از دیروز در مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد آغاز شده بود که امشب با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.
بازوبند پهلوانی با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون کشتی، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل ورزش و جوانان این استان، شهردار مشهد و خانواده یکی از شهدای مدافع حرم به بازوی 'جابر صادق زاده' قهرمان وزن به علاوه 100 کیلوگرم بسته شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.