مسئول برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات در شش وزن 60، 70، 80، 90، 100 و به علاوه 100 کیلوگرم برگزار می شود و بازوبند پهلوانی نیز در وزن به علاوه 100 کیلوگرم به برنده مسابقات داده خواهد شد.
حسن بذرافشان افزود: 125 کشتی گیر از 25 استان در این مسابقات شرکت کرده اند و وزن کشی از ساعت 7.30 تا هشت امروز صبح انجام شد.
وی ادامه داد: ساعت 17 تا 19 امروز مسابقات نهایی اوزان انجام می شود و در نهایت دیدار نهایی وزن به علاوه 100 کیلوگرم نیز انجام شده و بازوبند پهلوانی به برنده این وزن داده خواهد شد.
او گفت: پیش بینی می شود شاطرزاده، جابر صادق زاده، پرویز هادی از آذربایجان و احمد میرزاپور از خراسان برای کسب بازوبند پهلوانی رقابت خواهند داشت.
رقابتهای کشتی پهلوانی برای شناختن پهلوان ایران مسابقاتی است که هر ساله برگزار می‌شود و در آن کشتی ‌گیران برای دستیابی به بازوبند روی تشک می روند. گرچه این رقابتها ریشه‌های باستانی دارد اما چارچوب نوین آن از سال ۱۳۲۳ نهاده شد و از آن سال به بعد هر ساله این رقابتها برگزار و برنده آن پهلوان نامیده ‌شده و بازوبند پهلوانی نیز به وی اعطا می شود.
دیروز 20 دی نیز در همین چارچوب مسابقات زورخانه ای قهرمانی کشور با حضور هشت تیم از استانهای مختلف در سالن شهید بهشتی مشهد آغاز و به صورت تیمی در رده بزرگسالان برگزار شد. استانهای اصفهان، یزد، قم، خراسان رضوی، مازندران، خراسان جنوبی، کردستان و کرمانشاه در این رقابتها شرکت داشتند.
اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، هیات پهلوانی و زورخانه ای، فدراسیون کشتی، هیات کشتی خراسان رضوی، معاونت فرهنگی اجتماعی و مدیریت امور تربیت بدنی شهرداری مشهد و بانک پاسارگاد برگزارکنندگان و حامیان این مسابقات هستند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.