علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه فرهنگیان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: پیش از انقلاب اسلامی کمتر فردی جرات و جسارت این را داشت که در کنار مردان بزرگی مانند شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی جریان انقلاب را در تهران و در روزهای سخت ستمشاهی هدایت کند.
وی ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزهای سخت تجمعات، در روزهای سخت پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای بعد از ورود امام راحل به کشور و به ویژه در روزهای سخت جنگ در کنار باقی مسئولان و شهدای بزرگ انقلاب تلاش بسیاری کرد. در دوران ریاست جمهوری نیز آن همه خسارت ناشی از جنگ را با تدبیر و جمع کردن نیروهای انقلابی جبران نمود.
استاندار خراسان رضوی گفت: شاید مردم کمتر سالهای سختیهای هاشمی را دیده بودند به ویژه نسل جوان بیشتر با آقای هاشمی بعد از انقلاب آشنا هستند و از زمان فرماندهی جنگ، از سفرهای پنهان ایشان به عنوان فرماندهی قرارگاه خاتم به صحنه های جنگ و حتی خطوط مقدم و تبادل نظرها و تصمیم گیریهای سخت کمتر اطلاع دارند.
وی افزود: آقای هاشمی مرد تصمیم گیریهای روز سخت بود و کسی بود که برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی و مشکلات مردم از همه چیزش گذشت و تصمیمات لازم و درست آن مرحوم در بسیاری از موارد سخت جنگ به واقع راهگشا بود.
رشیدیان ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی به واقع مظلوم بود. در زمان دولت قبل که جسارتها و تهمتهای زیادی به وی زده شد، مردی بود که در مقابل همه آنها صبر و سکوت کرد و هیچ جا لب به شکوه نگشود. بارها در مجالس مختلف صحبتهایی می شد و افرادی لب به گلایه می گشودند اما آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان می کردند که خط قرمز من انقلاب و رهبری است.
وی گفت: ارثیه ای که آقای هاشمی رفسنجانی برای این ملت گذاشتند صبوری، پایمردی، ارزشهای انقلاب و رهبری است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.