بهروز بنیادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در بسیاری از وقایع به دلایل مختلف مردم نامحرم فرض شدند و مدیریت کشور نتوانست ارتباط مناسبی با بدنه اجتماع برقرار کند که این امر باعث ایجاد فاصله بین دولت و ملت شد.
وی ادامه داد: عملکرد مدیران در داخل کشور، القائات بیگانگان و وجود پرونده هایی از قاچاق، اختلاس و فقدان شفافیت پیرامون این پرونده ها بی اعتمادی مردم نسبت به دولتها را ایجاد کرد.
این نماینده مجلس به سرخوردگی حاصل از بیکاری اشاره و بیان کرد: دولت تدبیر و امید در مواردی همچون حقوق شهروندی، تقدیم لایحه بودجه 97 و دیدار با روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی بر شفافیت هرچه بیشتر و توجه به مشکلات و رفع آنها تاکید کرده است.
وی گفت: مردم نه تنها باید در خصوص نمایندگان و مسئولان بدانند بلکه در مورد وضعیت فرزندان، خانواده و اقوام آنها نیز آگاه باشند. طبق قانون اساسی ثروت مقامات باید بیان شود.
بنیادی افزود: رسانه ها نیز باید مشکلات را بطور شفاف منعکس کرده و حقایق را برای مردم بازگو کنند. درد دلهای مردم توسط روزنامه نگاران، خبرنگاران و نویسندگان باید انعکاس یابد نه از زبان بیگانگان. از سوی دیگر نارساییها را باید دید و نگوییم همه چیز گل و بلبل است.
وی ادامه داد: قوه قضائیه هم باید با شفافیت بیشتر در هر پرونده ای خطاکاران و افرادی را که به بیت المال دست اندازی می کنند معرفی و مجازات کند تا فرصت پخش شایعه بوجود نیاید. اگر شفاف عمل نکنیم و یا از طریق قوه قهریه با مردم برخورد شود انعکاس خوبی در
جامعه نخواهد داشت و سلب اعتماد عمومی را موجب می شود.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همگان تفاوت اعتراض و آشوب را می دانند. اعتراض و انتقاد جزو اموری است که در قانون اساسی هم به رسمیت شناخته شده اما هیچکس با آشوب و بر هم زدن امنیت کشور که خواسته دشمنان است موافق نیست.
وی افزود: مردم در تجمعات اخیر نشان دادند هر چند نسبت به مشکلات اعتراض دارند اما با خواسته دشمنان همراهی نمی کنند. سخنان رئیس جمهوری نیز نشان داد دولت با در میان گذاشتن مسائل و امور کشور با مردم به حرکت به سوی دولت شیشه ای اعتقاد راسخ دارد و بر این باور است که موفقیت دولت با همراهی و کمک مردم میسر می باشد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.