اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از یوسف بیدخوری گزارش داد: تشکیل انجمن حرفه ای هتل آپارتمانداران جزو قوانین و مقرراتی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی به استانها ابلاغ شده و تشکیل آن یک ضرورت است.
وی افزود: این انجمن جایگزین اتحادیه قبلی خواهد شد وکاملا قانونی است. در خراسان رضوی بیش از 300 واحد اقامتی هتل آپارتمان فعالیت دارند که آمار قابل توجهی است و مشارکت حداکثری مالکان و مدیران واحدهای اقامتی را نیاز داریم.
جانشین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: ابتدا باید هیات موسس انتخاب شوند تا پیش از مجمع عمومی، تشکیل انجمن حرفه ای و انتخاب اعضا اساسنامه انجمن را تهیه کند و وظیفه سازمانی آن نیز اطلاع رسانی تشکیل این انجمن است.
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی نظارت عالیه خود را بر کار این انجمن در همه حوزه ها از جمله آموزش استانداردسازی خواهد داشت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد نیز گفت: هتل آپارتمانها در مشهد واحدهای اقامتی خاص هستند و بطور خاصتر اینکه 50 درصد هتل آپارتمانهای کشور در مشهد قرار دارند.
احمد دیناری افزود: بنابراین تشکیل انجمن باید متفاوتتر از سایر انجمنها در کشور باشد. خراسان رضوی و شهر مشهد در ایجاد این انجمن نیز پیشرو خواهد بود و رقیبی در کشور نخواهد داشت.
وی ادامه داد: با تشکیل این انجمن حرفه ای اختیارات قانونی بیشتری در حوزه کاری آن قرار خواهد گرفت و میراث فرهنگی نیز حمایت لازم را خواهد داشت و تفویض اختیارها به نفع این صنف خواهد بود. هتل آپارتمانداران به سمت تخصصی شدن حرکت کنند که یکی از راههای آن تشکیل همین انجمن است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.