دکتر حمید رضا اسلامی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی در روزهای آتی با چالش جدی مواجه خواهد شد. کاهش مراجعه مردم به پایگاههای اهدای خون به دلیل سرما و برودت هوا، روند نزولی ذخایر خونی در خراسان رضوی را طی هفته های اخیر موجب شده است.
وی ادامه داد: در فصول خیلی گرم و خیلی سرد کاهش ذخایر خونی به شدت احساس می شود.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خواست تا با حضور در پایگاههای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی گفت: مردان چهار نوبت و زنان سه نوبت در سال می توانند خون اهدا کنند. ظرف 6 ماه نخست امسال 93 هزار نفر به پایگاههای اهدای خون در خراسان رضوی مراجعه کرده اند که از این تعداد 72 هزار نفر شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون شده اند.
خراسان رضوی بعد از استانهای تهران و فارس سومین تولید کننده خون در کشور است. 10 پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعال است که از این تعداد پنج پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد دایر هستند. اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون 58 بیمارستان را در سطح این استان بر عهده دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.