دکتر حمیدرضا اسلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش مراجعه مردم به پایگاههای اهدای خون به دلیل سرما و برودت هوا، روند نزولی ذخایر خونی در خراسان رضوی را طی هفته های اخیر موجب شده است.
وی بدون اشاره به آماری در خصوص کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی گفت: با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.
وی از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خواست تا با حضور در پایگاههای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
اسلامی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان مستمر به دلیل صحت و اطمینان از خون اهدایی بهترین نوع اهداکنندگان به شمار می روند و اکنون 52 درصد از اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی مستمرند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس مردان چهار نوبت و زنان سه نوبت در سال می توانند خون اهدا کنند.
وی بیان کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال بیش از 93 هزار نفر به پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده اند که از این تعداد حدود 72 هزار نفر شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون خود شده اند.
خراسان رضوی، بعد از استان های تهران و فارس، سومین تولید کننده خون در کشور است.
هم اکنون 10 پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی فعال است که از این تعداد پنج پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد دایر است.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون 58 بیمارستان این استان را بر عهده دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.