محمدرضا محسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی را در خراسان رضوی چهار میلیون و 700 هزار نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون تنها یک میلیون و 990 هزار درخواست ثبت شده و از این تعداد برای یک میلیون و 808 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی افزود: هم اکنون 103 دفتر پستی و پیشخوان در اسطح خراسان رضوی برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی فعالیت دارند. روزانه ظرفیت دریافت و ثبت هشت هزار و 550 درخواست فراهم شده اما میزان درخواست کنونی شهروندان چهار هزار و 500 مورد در روز است.
معاون اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی مدت زمان صدور کارت هوشمند ملی را از زمان نهایی شدن درخواست در دفاتر پستی و پیشخوان حدود 25 روز اعلام کرد.
وی در خصوص راه اندازی ایستگاه های سیار ثبت درخواست کارت هوشمند ملی نیز گفت: یک دستگاه برای ثبت سیار درخواست فعال شده و به زودی 60 دستگاه دیگر نیز خریداری و فعال خواهند شد.
محسنی در خصوص شکایات تعدادی از متقاضیان در خصوص کیفیت عکسهای حک شده بر روی کارتهای ملی هوشمند نیز اظهار کرد: عکس در دفاتر پستی و پیشخوان به صورت حضوری گرفته می شود و هیچ روتوشی بر روی آن انجام نمی شود. همچنین عکسها روی کارت چاپ نمی شوند بلکه در لایه های میانی کارت روی پیکسلهای کارت سوخته می شود لذا کیفیت دیداری بالایی ندارد.
وی ادامه داد: البته موضوع گلایه مندی شهروندان از کیفیت نامناسب تصاویر بارها به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شده لذا کارشناسان ذیربط در حال مذاکره برای ارتقای دستگاه و رفع این نقص هستند.
معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: همچنین اتحادیه عکاسان استان شکایتی داشتند مبنی بر اینکه گرفتن عکس در دفاتر پستی دخالت در کار صنف عکاسی است که در رای بدوی دادگاه دستور توقیف صادر اما مجدد رای بر گرفتن عکس در دفاتر پستی و پیشخوان صادر شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد تفاهمنامه ای بین ادراه کل پست و اتحادیه صنف عکاسان خراسان رضوی برای استقرار یک عکاس در دفاتر پستی منعقد شود که تاکنون اتحادیه عکاسان در این خصوص با اداره پست به تفاهم نرسیده است.
خراسان رضوی 6 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که چهار میلیون و 705 هزار نفر آنان با بیش از 15 سال سن واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.