عباس واهبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان فرسودگی باعث شده شبکه آب روستایی پاسخگوی مصرف مشترکان در اوج مصرف طی فصل تابستان نباشد و 2 هزار و 100 فقره اتفاق ناشی از فرسودگی در آن رخ دهد.
وی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و تعویض شبکه آبرسانی روستایی سبزوار را سالانه پنج میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در این شرایط تاکنون 140 مورد انشعاب غیرمجاز نیز در این شبکه کشف، 100 مورد آن به مجاز تبدیل و بقیه قطع شده است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی سبزوار ادامه داد: بیشتر انشعابهای غیرمجاز آب مربوط به روستاهای حاشیه شهر است که به دلیل نداشتن شرایط لازم برای اخذ اشتراک و یا استفاده غیرمجاز از آب اقدام به وصل انشعاب غیرمجاز کرده اند.
وی گفت: هم اینک 116 روستای سبزوار زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند. 40 حلقه چاه، 11 رشته قنات و چهار چشمه آب شرب مورد نیاز 27 هزار و 500 مشترک روستایی را در این شهرستان سبزوار تامین می کنند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 25 درصد جمعیت سبزوار شامل 77 هزار نفر در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند. شهرستان سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.