سعید باستانی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نکته مثبت دومی که در بودجه می توان مشاهده کرد شفاف سازی و رسانه ای کردن جزئیات لایحه بودجه از سوی دولت به منظور آگاه کردن مردم از کم و کیف آن است.
وی در بیان نکته مثبت سوم بودجه سال 97 با بیان اینکه هزینه های عمومی در تمام کشورهای جهان بر دوش مردم است، گفت: در ایران بخش زیادی از هزینه ها از محل فروش نفت تامین می شود که خوشبختانه تدبیر دولت در کاهش اتکای به درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده بسیار مشهود است.
باستانی در بخش دیگری با انتقاد از عملکرد دولت های بعد از انقلاب اسلامی افزود: تا امروز هیچ یک از این دولت ها قدمی در کوچک کردن حجم دولت برنداشته اند و این بدان معنا است که هزینه دولت در ایران به واسطه بزرگ بودن دولت همچنان بر دوش مردم سنگینی می کند.
نماینده تربت حیدریه در مجلس اظهار کرد: اهمیت موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم دولت ظرفیت کوچک شدن تا 50 درصد حجم کنونی را دارد، بدون آنکه لطمه ای به خدماتی که ارائه می کند، وارد شود.
باستانی با بیان این که کوچک شدن دولت باید با تدبیر و تفکر صورت گیرد، گفت: به عنوان نمونه با وجود افزایش بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده، این وزارتخانه آنقدر بزرگ است که این میزان افزایش، تحولی در آن به وجود نخواهد آورد و از سوی دیگر این وزارتخانه را نیز نمی شود کوچک کرد.
وی افزود: این در حالی است که برخی دستگاه های اجرایی هستند که در صورت کوچک شدن نیز، هیچ تاثیر منفی در سطح خدماتی که ارائه می کنند، به وجود نخواهد آمد.
ارائه لایحه بودجه 97 کشور به مجلس شورای اسلامی در چند روز اخیر با انتقادات و نظرات مثبت و منفی بسیاری از سوی صاحبنظران و کارشناسان مواجه شده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744/5132
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.