عبدالله ارجاعی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مه ولات بااشاره به آیات قرآن کریم در خصوص امر به معروف ونهی از منکر اظهار کرد: هرکسی که قدرت دارد باید چهار وظیفه برپاکردن نماز؛بحث زکات؛ امربه معروف ونهی از منکر که وظیفه حاکم اسلامی می باشد را انجام دهد و در جامعه امروزی ما موضوع امر به معروف ونهی از منکر حکومتی همین قوای فرهنگی؛ نظامی وانتظامی و قضائی کشور است.
وی خطاب دیگر امر به معروف ونهی از منکر را خطاب به نخبگان وگروه های فعال جامعه عنوان و تصریح کرد: امر به معروف ونهی از منکر باید سازمان یافته و به عنوان وظیفه قلمداد شود و بیشتر، کار نخبگان باشد.
به گفته وی امروزه در کشور ما امر به معروف و نهی از منکر شرعی ودینی شده، بعد از آن سیاسی و پس از آن مختص گروه خاص و اگر از مردم بپرسی امر به معروف ونهی از منکر یعنی چه ؟ از فرد سوال کننده فاصله می گیرند و این بخاطر اینست که معنای کاملش را اعاده نمی کنیم.
ارجاعی افزود:امربه معروف ونهی از منکر امروز قانونی و اولویت اول آن کار فرهنگی وآموزش است.
ارجاعی از مسئولین شهرستان ودست اندرکاران ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواست با اجرای دقیق قانون حمایت از فعالان انجام این فریضه، از مدیران دستگاههای اجرایی برای پیگیری تا حذف منکر در هر اداره و سازمان وسطح شهرستان واستان حمایت کنند.
وی گفت: تذکر لسانی معجزه می کند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اولی بگوید ؛ دومی و نفرات بعد بگویند اثرش از مشت پولادین حکومت ها موثرتر است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر استان خراسان رضوی گفت:10منکر اصلی شهرستان و10معروف هر شهرستان شناسایی شود و برای این 10 تا برنامه ریزی شود، ابتدا و انتهای آنها معین شود و برای 10 برنامه اقدامی صورت گیرد.
رییس دادگستری شهرستان مه ولات هم در این جلسه گفت: در اوایل انقلاب پیشنهاد وزارت امر به معروف ونهی از منکر داده شد وپس از بحث ومشورت های فراوان در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خلاصه شد و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باقوانینی که تصویب شده بود ظاهرا در عمل توفیق نیافت.
علی اکبر تقی نژاد گفت: ما تاسال1392هشتاد نفر جانباز امر به معروف ونهی از منکر داشتیم و پس از شهادت علی حریری شهید امربه معروف قانونی در مجلس تصویب شد تحت عنوان حامیان آمران به معروف و ناهیان از منکر و در اکثر شهرستان های استان خراسان رضوی شعبه ویژه ای در این خصوص فعال است.
وی افزود: در سال 95 کلیه دادگستری های شهرستان ها شعبی رابه استان اعلام کردن در مه ولات شعبه اول بازپرسی و شعبه101دادگاه کیفری به مرکز استان معرفی شد اگرپرونده ای در این راستا تشکیل شود در راستای همین قانون باسرعت ودقت وقاطعیت مجرم تحت تعقیب قرار می گیرد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.