سردار قادر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام چند فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری با شگرد سفر به عتبات رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. بررسی اولیه حاکی از آن بود که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مدیر کاروان ادعا می کرد افرادی را می تواند به عنوان خدمه به صورت رایگان به سفرهای زیارتی اعزام کرده و همسفر این افراد را نیز با تخفیف نیمه بها می تواند از این امتیاز برخوردار کند.
وی ادامه داد: متهم با این ادعا که کاروان در حال تکمیل است و فقط یک ظرفیت باقی مانده افراد ساده لوح را فریب می داد و مبالغی از یک میلیون تا 25 میلیون ریال از آنها دریافت می کرد. کارشناسان پلیس فتا پس از رهگیری لازم در فضای سایبری و اقدامات فنی و تخصصی رد متهم را در فضای مجازی پیدا و با بررسی بعدی مکان وی شناسایی شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: متهم مردی32 ساله است که پس از دستگیری جرم خود را پذیرفت. 11 ماه از فعالیت کلاهبردارانه این متهم می گذرد. وی تا کنون از 30 نفر از مالباختگان که 13 نفر آنان مشهدی و بقیه از تهران، قم ، اهواز و بروجرد هستند ملبغ 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به مشکلات در حوزه فضای سایبری بوده و شهروندان می توانند دیدگاههای خود را در زمینه فضای سایبری نیز از همین طریق به پلیس فتا منعکس کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.