فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از سرهنگ جواد جهانشیری گزارش داد: با شکایت دختر نوجوانی به همراه مادرش به پلیس فتا مبنی بر مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی وی در فضای سایبری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: طبق اظهارات شاکی 16 ساله وی در یکی از شبکه های اجتماعی تعدادی پیام برای متهم ارسال و با عضویت در گروه راه ورود این متهم را به زندگی خویش باز کرده بود.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: پس از عیمق تر شدن این رابطه متهم برای اینکه آبروی شاکیه را در پیش همسایه و دوستان مدرسه‌ اش نبرد تعدادی عکس از شاکیه درخواست کرده و سپس از وی تقاضای پنج میلیون ریال وجه نمود تا عکسها را منتشر نکند.
وی گفت: پس از انجام تحقیقات متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد. متهم که 19 سال دارد در مواجهه با ادله فنی جرم را پذیرفت و انگیزه خود را از ارتکاب آن کسب منفعت مالی بیان کرد.
سرهنگ جهانشیری افزود: در بازبینی ادله جرم دیجیتالی از متهم تصاویر غیر‌اخلاقی با حجم زیاد روی گوشی وی یافت شد. متهم که گرداننده گروهی غیر‌اخلاقی در یک شبکه ‌اجتماعی بود به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای معرفی شد.
سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.com آماده پاسخگویی به مشکلات در حوزه فضای سایبری بوده و شهروندان می‌توانند دیدگاههای خود را نیز از همین طریق منتقل کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.