جمشید گودرزی روز یکشنبه در مراسم قدردانی از خادمین اربعین حسینی سال 96 در مشهد افزود: ستاد اربعین کشور شامل 13 کمیته زیر نظر وزارت کشور خدمت کرد و ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز مسئولیت اسکان، تغذیه و جذب مشارکتهای مردمی در این زمینه را برای زائرین در مرزهای ایران و عراق بر عهده داشت.
وی اظهار کرد: امسال شانزدهمین سال برگزاری راهپیمایی اربعین پس از سقوط صدام بود و این تعداد زائر نیاز به حمایت و پشتیبانی به خصوص در کشور عراق داشتند که این اقدام امسال با سازماندهی بهتر انجام شد.
وی گفت: برای تمام موکبهای خدمتگزار، شناسنامه ، پرونده و پروانه فعالیت صادر شد و در ادامه نیز با توجه به ارزشیابی هایی که صورت خواهد گرفت پروانه هایی به صورت مشترک با اعتاب مقدسه عراق و مورد وثوق آنها برای این موکبها صادر می شود.
گودرزی با اشاره به افزایش کیفیت خدمات از نظر تغذیه ، اسکان و تامین بهداشت زائران پیاده در اربعین امسال افزود: در اربعین سال 95 برای 800 هزار نفر اسکان روزانه فراهم شد که این رقم امسال به حدود یک میلیون و200 هزار نفر افزایش یافت که 70 درصد آن در شهرهای عراق بود.
وی اظهار کرد: طی حدود 15 روز مراسم اربعین در قالب فعالیت یک هزار و 800 موکب دارای پروانه، 11 میلیون شب اسکان و حدود 43 میلیون وعده غذایی برای زائران تامین شد.
وی با اشاره به ساخت صحن حضرت زهرا (س) با مساحت 220 هزار متر مربع در شهر نجف توسط این ستاد گفت: وظیفه ذاتی ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخت حرم های شریف در کشور عراق است ، لذا از فعالان موکبهای اربعین حسینی می خواهیم ستاد را در ایام دیگر سال نیز یاری کرده و سهم و تعهدی را برای کمک به ساخت حرم های شریف برای خود در نظر بگیرند.
گودرزی افزود: ساخت و ساز حرم های مطهر در عراق از طریق کمکهای مردمی صورت می گیرد و ستاد از این جهت وابسته به مشارکتهای مردمی است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: امسال در ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی یک تحول اساسی و دگرگونی خاص صورت گرفت که سند آن رشد 60 درصدی مشارکت های مردمی نسبت به سال گذشته است.
محمد حسن واحدی افزود: هر جا مردم وارد شدند، پیروز شدیم و به گفته رهبر معظم انقلاب اگر بخواهیم مشکل اقتصاد کشور را نیز رفع کنیم مردم باید وارد میدان شوند که این رویکرد در دولت آقای روحانی نیز وجود دارد.
وی اظهار کرد: خدمتگزاران این ستاد باید زمینه مشارکت مردم را در زمینه اسکان و تغذیه فراهم کنند و دولت نیز وظیفه بستر سازی این مراسم و تامین امنیت و زیرساختهای حمل و نقل آن را بر عهده دارد.
وی گفت: حدود سه هزار و 500 نفر از خراسان رضوی به صورت داوطلبانه برای خدمت به زائران اربعین حسینی در سال جاری در 57 ایستگاه خدمت رسانی در کشور عراق فعالیت داشتند.
واحدی افزود: 6 شهرستان این استان بیش از 2 موکب داشتند و شهرستان مشهد حدود نیمی از ایستگاههای خدمات به زائران اربعین را به خود اختصاص داه بود و مایحتاج و امکانات این تعداد ایستگاه خدماتی از طریق 289 کامیون به عراق منتقل شد.
امسال حدود 165 هزار نفر از خراسان رضوی در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.
در این مراسم از تعدادی مسئولین موکب ها و ایستگاه های خدمات رسانی به زائرین اربعین قدردانی شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.