به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان جیرفت افزود: سند برنامه ششم، برنامه ریزی دقیقی برای پنج سال آینده فعالیت های مختلف شهرستان است که به صراحت اعتبارات و هزینه کردها در سرفصل ها مشخص می شود.
وی ادامه داد: همه ادارات موظف هستند با دبیرخانه فرمانداری جیرفت همکاری کنند و برنامه های خود را به این دبیرخانه تحویل دهند.
فرماندار جیرفت اعتبارات این شهرستان را در سال جاری 921 هزار و 932 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته که 510 میلیارد ریال بوده 78 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: سهم اعتبارات تملک داریی سرمایه ای جیرفت در سال جاری از اعتبارات استانی 95 هزار و 627 میلیون ریال و از محل سه درصد نفت و گاز 439 هزار و 100 میلیون ریال است.
امینی روش ادامه داد: همچنین اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا الزامات 57 هزار و 799 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است و مابقی اعتبارات هم مربوط به قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا ردیف استانی است.
وی اظهار کرد: این افزایش پلکانی بودجه در دولت دوازدهم بیانگر اقتدار و مصمم بودن دولت برای توسعه مناطق کمتر برخوردار است همچنین آمار نشان می دهد نظم و انضباط خوبی در فعالیت های دولت حاکم است.
فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: 265 طرح با سرمایه گذاری 122 هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست و بسیاری از این طرح ها هم اکنون رشد بالای 70 درصد را داشته اند و در آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی تصریح کرد: این طرح ها در حوزه های معدن، کشاورزی، خدمات و سایر حوزه ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت دولت یازدهم توجه ویژه به زیرساخت ها بوده است تصریح کرد: چرخه توسعه در این شهرستان با راه اندازی اداره گمرک، استاندارد و پایانه ها و حمل و نقل کامل شده و با حمایت های خوبی که نماینده این 2 شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام داده هم اکنون هیچگونه مشکلی برای رسیدن به موفقیت نداریم.
امینی روش به طرح های قابل اجرا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هشت پیمانکار در محور جیرفت - بم در حال فعالیت هستند و این طرح ها همسو با اجرای طرح هادی در روستاها و طرح آبخیزداری در این شهرستان قابل اجراست.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در زمینه مثلث توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی معادل 25 سال اعتبارات این شهرستان کار انجام داده است.
فرماندار جیرفت اظهار کرد: نباید خدمات دولت را نادیده گرفت و دستاورهای دولت تحت الشعاع دعواهای سیاسی قرار گیرد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور صادر می کند این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.