سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان به خبرنگار ایرنا گفت: استاد عباسقلی رنجبر یکی از پیشکسوتان و استادان بنام موسیقی مقامی قوچان همچون استاد حاج قربان سلیمانی، حاج حسین یگانه و اسماعیل ستارزاده بود که با برگزاری این یادواره تلاش می‌شود یاد و خاطره این استاد بزرگ زنده نگاه داشته شود.
حمید ضیایی افزود: هنرمندان قوچانی عصر شنبه نیز همزمان با سالگرد وفات استاد عباسقلی رنجبر بر سر مزار این هنرمند و دیگر هنرمندان قوچانی گرد هم آمدند.
وی اظهار کرد: استاد عباسقلی رنجبر صاحب سبک و همراه با استاد حاج قربان سلیمانی در عرصه بین‌المللی خوش درخشیدند.
وی با اشاره به قدمت موسیقی مقامی در قوچان گفت: هم اکنون بیش از یک هزار نوازنده موسیقی مقامی در این شهرستان فعالیت می ‌کنند.
ضیایی قوچان را دارای توان و استعداد بسیار در اجرای جشنواره پیران چنگی خواند و افزود: تقاضاهای متعدد برای برگزاری این جشنواره از سوی هنرمندان شده است که برای برگزاری آن نیازمند حمایت‌های مالی مسئولین استانی هستیم.
وی اظهار کرد: با توجه به تقاضای بسیار، دومین آموزشگاه موسیقی مقامی در این شهرستان نیز در حال راه ‌اندازی است.
در این مراسم هنرمندانی همچون استاد عیسی قلی پور از چهره ‌های ماندگار موسیقی مقامی بجنورد، استاد حسین ولی نژاد پیشکسوت موسیقی مقامی و بخشی شهرستان شیروان، استاد علی‌ اکبر بهاری از استادان موسیقی چناران، استاد حدادیان از شهرستان فاروج، استاد محمد یگانه، استاد علیرضا سلیمانی فرزند مرحوم حاج قربان سلیمانی، استاد محمد رنجبر و استاد تقی رنجبر فرزندان استاد عباسقلی رنجبر نیز حضور داشتند.
شهرستان قوچان با 180هزار نفر جمعیت در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.