بتول میرزایی از اهالی روستای نجم آباد گناباد 45 سال از عمر خود را صرف خدمت به خانواده معلول خود کرده و این مساله نه تنها وی را خسته نکرده، بلکه خدمت به معلولان را برای خود افتخار می داند.
وی که سالها از عمر خود را صرف پرستاری از پدر معلول خود کرده، با درگذشت او اکنون با علاقه وافری از همسر و فرزند معلول خود پرستاری می کند.
همسر و پسر نوجوان این بانوی فداکار روستایی دچار معلولیت شدید جسمی و حرکتی هستند و او علاوه بر فعالیت کشاورزی برای تامین مایحتاج زندگی، در مراقبت و خدمت به خانواده معلول خود تلاش می کند.
بتول میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: زمانی که عشق و علاقه به خانواده مطرح باشد، سختی ها معنی و مفهومی ندارد و من نه تنها در این سالهای طولانی از پرستاری خانواده معلولم خسته نشدم بلکه خدمتگزاری به آنان را افتخار خود می دانم.
وی ادامه داد: بعد از سالها پرستاری از پدر معلولم و کمک به تامین مایحتاج خانواده، بعد از فوت وی با همسرم در شرایطی که معلول جسمی و حرکتی بود، ازدواج کردم و حاصل این ازدواج 2 فرزند پسر و دختر است که احمدرضا پسر 14 ساله ام نیز با این نوع معلولیت دست و پنجه نرم می کند.
میرزایی گفت: در این مدت در کنار نگهداری همسر و فرزندم به کشاورزی و دامداری سرگرم بوده ام و این مساله موجب بازماندن از فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی اعم از برگزاری دوره های قرآن و نقش آفرینی در امور اجتماعی روستا نشده است.
این بانوی پرتلاش افزود: چند سال ریاست شورای اسلامی روستای نجم آباد را عهده دار بوده و به نوبه خود در عمران و آبادی روستا نقش داشته و به گره گشایی از کار مردم مشغول بوده ام.
این زن روستایی گفت: نگهداری از معلولان یقینا با سختی های زیادی همراه است ولی زمانی که عشق و علاقه به زندگی چاشنی آن شود، این مرارت ها در برابر آن رنگ می بازد.
وی در عین حال خواستار حمایت بیشتر از معلولان و خانواده های آنان شد و گفت: معلولان علاوه بر خدماتی که از نهادهای مربوط از جمله بهزیستی دریافت می کنند، نیازمند حمایت های معنوی، اجتماعی و شغلی هستند.
رئیس اداره بهزیستی گناباد نیز با اشاره به وجود هزار و 978 معلول در این شهرستان گفت: توجه ناکافی به پیشگیری از معلولیتها و ازدواجهای فامیلی در سالیان گذشته موجب شده درصد بالایی از جمعیت برخی مناطق گناباد به نوعی معلولیت دچار شوند.
علی آراسته افزود: شمار زیادی از جمعیت برخی مناطق روستایی این شهرستان نابینا و یا دچار نوعی دیگر معلولیت هستند.
وی ادامه داد: در شرایطی که یک درصد جمعیت خراسان رضوی را معلولان تشکیل می دهند این میزان به نسبت جمعیت در شهرستان گناباد بیش از 2 درصد است.
فرماندار گناباد هم پیش از این آمار معلولیت در برخی مناطق و روستاهای گناباد را غیرقابل پذیرش خوانده و تاکید کرده بود که باید با توجه بیشتر به مقوله پیشگیری و توانمندسازی جامعه از افزایش معلولیت جلوگیری شود و همه دستگاههای اجرایی و مردم نسبت به این مساله احساس مسئولیت کنند.
محمدعلی نبی پور تصریح کرد: اگر به مقوله پیشگیری و توانمندسازی معلولان عنایت بیشتری شود این قشر بهتر توانمندیهای خود را نشان می دهند.
12 تا 18 آذرماه هفته معلولان نامگذاری شده است.
هزار و 978 نفر از جمعیت 80 هزار نفری شهرستان گناباد را معلولان تشکیل می دهند.
روستای نجم آباد با 40 خانوار جمعیت در فاصله 20 کیلومتری جنوب گناباد و شهر گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.