به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی افزود: این تصمیم برای تضعیف قدرت اسلام برای مقابله با صهیونیست ها است.
وی اظهار کرد: قدس قبله نخست مسلمانان و محل عروج پیامبر(ص) به معراج است و اینکه این مکان مقدس در اختیار انسانهای غارتگر و مفسد قرار بگیرد خنجری بر قلب جهان اسلام است که افکار عمومی مسلمانان آنرا قبول نمی کند.
حجت الاسلام مقیسه گفت: غرب و هم پیمانان منطقه ای اش پس از شکست داعش و تقویت جبهه مقاومت درصدد هستند با فتنه جدید ضمن سرکوبی نیروی مقاومت، به حریم عزت و اقتدار ایران اسلامی نیز تجاوز کنند.
وی ادامه داد: این تصمیم به زیان امریکا و استکبار تمام می شود چرا که اتحاد و وحدت جهان اسلام در مقابله با سیاست های خصمانه آنها در خاورمیانه را بیشتر می کند.
امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به بدعهدی و نقض برجام از سوی امریکا افزود: پیشنهاد برجام های دیگر از سوی برخی دولتهای غربی فریبکاری ست و جمهوری اسلامی زیر بار آن نمی رود.
حجت الاسلام مقیسه، قبول برجام های دیگر از سوی جمهوری اسلامی را به معنای زیر پا گذاشتن قانون اساسی و دست کشیدن از حمایت کشورهای مظلوم یمن، بحرین و فلسطین دانست و گفت: معنای برجام های دیگر آن است که ما از حزب الله لبنان، که دامنه اشغالگری رژیم صهیونیستی را به سوریه، لبنان و عراق محدود کرده است حمایت نکنیم.
امام جمعه سبزوار با اشاره به شعار سال نیز افزود: اقتصاد مقاومتی بیشتر در همایش ها تجلی یافته تا در زندگی واقعی مردم و تحقق این اصل با سخن گفتن، پشت میزنشینی و ارائه آمار محقق نمی شود .
وی با گرامیداشت روز دانشجو نیز گفت: توسعه علمی کشور با حمایت از نخبگان و دانشجویان ممکن است و دانشجویان باید با حفظ روحیه انقلابی گری آینده کشور را بسازند.
نمازگزاران و مردم سبزوار پس از اقامه نماز جمعه، از مصلای نماز جمعه تا میدان امام حسین(ع) این شهر راهپیمایی کرده و با فریادهای مرگ بر امریکا و اسرائیل، همگام با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اقدام سخیف رئیس جمهوری امریکا در انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.