آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در دیدار با خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر در مشهد افزود: هیچکس جز امام رضا(ع) شهروند واقعی نیست و بقیه در شعاع او آمده اند.
وی ادامه داد: همه مدعی شده اند اینجا یک شهر است و ما هم شهروندیم و باید از همه خصوصیاتی که یک شهروند برخوردار است برخوردار باشیم که ما هم شهروندیم مثل بقیه شهرها و هرجور می خواهیم زندگی کنیم. بزنیم، بکوبیم، لذت ببریم عیش و نوش کنیم و چرا به عنوان شهر امام رضا(ع) محدودیت داشته باشیم.
امام جمعه مشهد گفت: مشهد محل زندگی نبوده است. ذوالقرنین به همراه حضرت خضر که به سمت کوههای قفقاز می رفتند قبری برای وصی پیامبر آخرالزمان آماده کرد و این قبر شاید در عمق بیش از 20 متر ساخته شده است و همه کسانی که در این شهر ساکن شدند به عنوان خادم و خدمتگزار زائر و دربان آن حضرت ساکن شدند.
وی افزود: مشکلی که از نظر فرهنگی از قدیم تا به امروز وجود دارد این است که هم از نظر مجاوران و مردم ساکن این شهر و هم از نظر وضع اجتماعی، از هویت شهر امام رضا(ع) فاصله گرفته است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر بتوانیم اتصال اجتماعی بین هویت شهر امام رضا(ع) با جریان اجتماعی برقرار کنیم فرهنگ شهر ثامن الحجج(ع) شکل می گیرد و سرآغاز آن متعلق به همین کارها و توسعه فرهنگ خدمت به زائران امام هشتم(ع) است که همه ما نوکر و میهماندار و مهمانپذیر آن حضرت هستیم.

* پذیرایی از 12 هزار و 400 نفر
رئیس هیات متوسلین جوادالائمه(ع) هم در این دیدار گفت: امسال 12 هزار و 400 نفر از زائران پیاده حرم رضوی پذیرایی شدند.
حسن موحدیان اظهار کرد: 28 درصد این جمعیت در منازل مسکونی شهروندان که اعلام آمادگی کرده بودند ساکن شدند و 62 درصد در مدارس و 10 درصد هم در حسینیه ها و مساجد. هدف ما مردمی کار کردن و گسترش فرهنگ خدمتگزاری است.
دهه آخر صفر امسال 401 هزار و 738 نفر زائر پیاده شامل 204 هزار و 142 نفر مرد و 197 هزار و 596 نفر زن در قالب 2 هزار و 381 کاروان از 17 استان به مشهد آمدند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.