عزت الله ابراهیمی عصر یکشنبه در نشست اعضای ستاد مسابقات آسیایی توآی در محل استانداری خراسان رضوی افزود: 50 سال پیش یک ایرانی کونگ فو توآی را ابداع کرد و در آن زمان بخش بزرگی از ورزش کشور جذب این رشته شد.
وی ادامه داد: رشته ورزشی کونگ فو توآی سال 1370 زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی شروع به فعالیت کرد و سال 1384 از این فدراسیون جدا و در قالب فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی با 22 سبک ورزشی مسیر کار خود را ادامه داد. امروز فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی ایران توانسته در مجامع بین المللی مطرح شود و داشته های خود را در معرض نمایش قرار دهد.
دبیر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: از آنجا که ورزش ایران در آسیا رتبه چهارم یا پنجم و در المپیک رتبه هجدهم را داشت از جایگاه مطلوبی در این بخش برخوردار بود اما در هیچیک از سازمانهای معتبر بین المللی ورزرشی به نام ایران ثبت نشده بود.
وی افزود: با پیگیریهای انجام شده برای ثبت ورزش کونگ فو توآی به نام ایران الزاماتی مبنی بر اینکه نام کونگ فو در برند بین المللی تغییر کند و شرایطی برای منحصر به فرد بودن این رشته از حیث تکنیکها ایجاد شود سه دوره مسابقات آسیایی و یک دوره مسابقات جهانی برای این رشته برگزار شود تا شرایط ثبت این ورزش به نام ایران مهیا گردد.
ابراهیمی ادامه داد: در همین راستا فدراسیون در داخل کشور به عنوان کونگ فو و هنرهای رزمی مطرح بود اما در خارج کشور نام در برند بین المللی به توآی تغییر کرده است. توآی برگرفته از 22 سبک زیرمجموعه فدراسیون کونگ فو است که بخشی از آن به ورزشهای اقوام ایرانی اختصاص دارد.
وی گفت: تاکنون یک دوره مسابقات آسیایی توآی برگزار شده که دومین دوره آن از 15 تا 20 آذرماه در مشهد با حضور 28 تیم آسیایی برگزار می شود.
دبیر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی افزود: سال 1394 فدراسیون جهانی توای تاسیس و مدیرکل حوزه وزارتی وزیر ورزش و جوانان ایران به عنوان رئیس فدراسیون جهانی توآی انتخاب شد.
دومین دوره مسابقات توآی قهرمانی آسیا همزمان با دومین مجمع عمومی فدراسیون توآی آسیا و دومین دوره داوری بین المللی درجه C آسیا از 15 تا 20 آذر جاری در مشهد برگزار می شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.