به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میرث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری اظهار کرد: از ابتدای امسال 143 هزار و 610 نفر از این آثار تاریخی بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه 129 هزار و 410 نفر از این تعداد از مجموعه تاریخی فرهنگی نادری بازدید کرده اند، افزود: از این تعداد هزار و 940 نفر گردشگر خارجی بوده اند.
وی بیان کرد: در همین مدت 9 هزار نفر از خانه ملک و پنج هزار و 200 نفر از مجموعه تاریخی یا خانه صنایع دستی مصلی دیدن کرده اند.
وی گفت: علاوه بر ماهیت تاریخی آنچه که بر جذابیت این مجموعه ها در مشهد افزوده، نزدیکی به حرم مطهر و قرار گرفتن در شعاع 500 تا هزار متری آن و فعالیت ده ها هنرمند عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی مشهد در حوزه ها و رشته های مختلف و متنوع در این مجموعه ها است.
وی افزود: هنرمندان فیروزه تراشی و فیروزه کوبی، سفالگری، معرق کاری، حکاکی روی سنگ، نگارگری و نقاشی ایرانی، حکاکی روی فلز، دوخت های سنتی و کارگاه چاپ باتیک و غیره در این مجموعه ها در معرض دید علاقه مندان است که امکان آموزش؛ نمایش و معرفی و فروش را در یکجا فراهم آورده اند.
دیناری تاکید کرد: تقویت جریان بازدید از مجموعه های تاریخی فرهنگی کمک شایانی به احیای گردشگری شهر مشهد و افزایش مدت اقامت و ماندگاری گردشگران و آگاهی بخشی شهروندان دارد.
این مسئول اظهار کرد: برگزاری سلسله نشست های تخصصی و آموزشی صنایع دستی و هنرهای سنتی، مشهدشناسی، برگزاری رویدادهای فرهنگی، تبدیل مجموعه ها به مراکز آزمون فنی و حرفه ای، ایجاد روزبازارهای هنر از برنامه های پیش روی این مجموعه هاست.
وی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاههای دوره ای فروش و تشویق دفاتر خدمات مسافرتی به گنجاندن این مجموعه ها در بسته سفر از دیگر برنامه های این مجموعه های تاریخی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد اظهار کرد: هم اینک افزون بر 75 نفر از هنرمندان صنایع دستی در این مجموعه ها در حال فعالیت، انتشار و معرفی توانمندی های هنری خود به مخاطبان هستند.
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.