مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان حرکت خود را از نخستین منزلگاه که مهد کودکی در خیابان هنرستان بود، آغاز کرد که در این منزلگاه کودکان علاقه مند به کتاب گرد هم آمدند و کاروان، که متشکل از برخی فرهنگیان و هنرمندان مشهدی همراه با کامیونی در قالب کتابخانه سیار بود، در میان شور و نشاط کودکانه، حرکت خود را آغاز کرد.
صدرا یوسفی بیان کرد: در 10 منزلگاه دیگر نمادی از مفاخر و شخصیت های اجتماعی قرار داده شده بود که این نمادها شامل مفاخری چون حکیم فردوسی، اخوان ثالث، شهید مطهری و دکتر شریعتی بودند که یکی از بازیگران تئاتر مشهد، در نقش هر یک از آنان ظاهر شده بود.
وی اظهار کرد: نماد هر یک از مفاخر مذکور در خیابان ها یا مکان هایی که به نام آنان در سطح شهر نامگذاری شده بود، قرار داشت که از جمله آنها آرامگاه فردوسی، آرامگاه اخوان ثالث، مجسمه خیام در خیابان خیام، مجسمه شهید مطهری در بلوار معلم و خیابان شریعتی بود.
وی افزود: در سایر منزلگاه ها نیز یکی از بازیگران تئاتر در قالب شخصیت هایی مانند معلم، پزشک، شهید، آتش نشان، مهندس و کتابدار ظاهر شده بود.
وی بیان کرد: منزلگاه ها در مکان هایی که متناسب با شغل شخصیت های نامبرده بودند، قرار گرفتند به طوری که نماد پزشک در مقابل بیمارستان فارابی، نماد شهید در میدان شهدای غواص، نماد کتابدار در مقابل کتابخانه مرکزی در خیابان هفت تیر، آتش نشان در مقابل آتش نشانی خیابان دانشجو، نماد مهندس در مقابل هنرستان دارالفنون، نماد معلم در میدان مطهری قرار داشتند.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این کاروان امروز بعد از ظهر، پس از جمع آوری همه المان ها و نمادها به مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام پیوست.
نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام همزمان با هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، نهم تا پانزدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد برپاست.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.