دکتر مرتضی طالبی روز سه شنبه در نشست اعزام و توزیع پزشکان مزبور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: توزیع پزشکان متخصص دارای تعهدات قانونی در مناطق مختلف کشور نیمه دوم هر سال از سوی وزارت بهداشت انجام می شود.
وی اظهار کرد: در سه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب نیروی متخصص و توزیع آن در شهرستان های خراسان رضوی موفق عمل کرده است.
وی گفت: با احتساب آمار دانشکده علوم پزشکی تربت جام، امسال این دانشگاه رتبه اول در جذب پزشک متخصص در کشور را به خود اختصاص داده درحالی که این رقم در سالهای گذشته تا رتبه 17 بوده است.
طالبی افزود: برای توزیع نیروهای متخصص در شهرستان های خراسان رضوی نشست های متعدد با مدیران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ها برگزار شده و پزشکان مزبور بر اساس نیاز سنجی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.
وی اظهار کرد: حضور پزشک متخصص مغز و اعصاب در شهرستان های تایباد، قوچان و کاشمر از اقدامات قابل توجه در راستای کاهش اعزام و مراجعات از این شهرستان ها به مشهد بوده است.

* اهمیت اخلاق حرفه ای در پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: اخلاق حرفه ای در شغل پزشکی بیش از هر حرفه ای اهمیت دارد و قابل مقایسه با سایر مشاغل نیست.
دکتر محمد رضا دارابی با بیان اینکه خدمت در حوزه سلامت رسالت خطیر و بزرگی است، افزود: پزشکی رشته ای است که با جان و حیات مردم سر و کار دارد و رضای خدا و خلق در این حرفه نهفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از برگزاری نشست های متعدد برای رفع مشکلات مربوط به حقوق و مزایا و همچنین تاخیر در پرداخت مطالب پزشکان از سوی بیمه ها خبر داد.
دکتر شاپور بدیعی اظهار امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده، به زودی شاهد رفع مشکل پرداخت مطالبات پزشکان از بیمه ها باشیم.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب پزشکی شرق کشور به شمار می رود.
این دانشگاه دارای بیش از 9 هزار دانشجو و افزون بر 20 هزار شاغل در حوزه بهداشت و درمان است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.