به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی در این مراسم گفت: این سامانه در راستای یکپارچه سازی سامانه ها و شبکه ها برای ارتقای خدمات کمی و کیفی به مشتریان حمل و نقل بار ریلی به بهره برداری رسیده است.
نورالله بیرانوند افزود: کاهش خطای انسانی در ثبت و محاسبه ارقام و افزایش سلامت اداری، ایجاد قابلیت ارتباط با سامانه های فرا سازمانی و تکمیل فرآیندهای مرتبط با سیر و حرکت و حمل و نقل بین المللی از دیگر دستاوردهای افتتاح این سامانه است.
وی با اشاره به امکان ردیابی واگنهای حامل محموله های مختلف در این سامانه گفت: از این پس با این ردیابی کلیه بارهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی قادر به ارتباط با نرم افزارهای بخش حمل و نقل بین المللی راه آهن کشورهای همسایه خواهند بود.
محمدهادی ضیایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان نیز در این آیین گفت: راه اندازی و بهره برداری از سامانه جامع بارنامه بین المللی کاملا در راستای راهبردهای تعریف شده بخش فناوری اطلاعات راه آهن صورت گرفته و امیدواریم با بهره برداری از این سامانه و با توجه به قابلیت های منطقه ای، زمینه رونق ترانزیت ریلی کشورمان بویژه در خطه خراسان فراهم شود.
همزمان با این رویداد گردهمایی مسئولان فناوری ارتباطات و اطلاعات نواحی راه آهن کشور در اداره کل راه آهن خراسان گشایش یافت.
از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. در نیمه نخست امسال یک میلیون و 716 هزار تن بار داخلی و خارجی در راه آهن خراسان جا به جا شده که از این میزان 780 هزار تن آن مربوط به صادرات، واردات و ترانزیت ریلی از پایانه ریلی سرخس است.
مجموع جابه جایی بار در شبکه ریلی کشور با 25 درصد رشد نسبت به چهار سال گذشته به رکورد 40 میلیون تن در سال 95رسیده است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.