به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان عصر دوشنبه در آیین شکرانه خدمت، عزت و اقتدار که با حضور خادمان در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: باید از همه مردمی که از اقصی نقاط جهان و از سایر استانها و شهرهای خراسان رضوی برای اقامه عزای دهه آخر صفر به مشهد آمدند و مجاورینی که خدمات صادقانه به آنان داشتند، قدردانی کرد.
وی بیان کرد: همزمان با دهه پایانی صفر، اصناف، گروه های مختلف خدماتی، دانش آموزان، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و همه شهرداری های شهرهای مستقر در مسیر زائران پیاده، فرمانداری ها، نیروهای نظامی و انتظامی؛ فضایی پر از نظم و امنیت و آرامش و خدمت را به وجود آوردند.
وی اظهار کرد: دهه پایانی ماه صفر در مشهد ، دهه حزن و اندوه اهل بیت (ع) است و به خاطر رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، سبط اکبرش و امام رضا (ع) تمامی توجهات مومنین در سراسر دنیا به سوی مشهد جلب می شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر امسال در مشهد مقدس پذیرای بیش از چهار میلیون زائر سواره و پیاده بودیم و حضور پرشور آنان در این دهه نمادی از وحدت بین شیعه و سنی چه در مشهد و چه در 800 کیلومتر مسیرهای منتهی به مرکز استان خراسان رضوی بود.
رشیدیان اظهار کرد: همزمان با این ایام زلزله جانگداز کرمانشاه رخ داد که مردم ایران از جمله مردم خراسان رضوی صحنه های زیبایی از خدمت به هموطنان را در کمک رسانی و امدادرسانی به زلزله زدگان خلق کردند که باید به این ملت بزرگ، آفرین و مسئولان عالی رتبه نظام تبریک گفت.
وی افزود: تولیت آستان قدس رضوی، خادمان امام رضا (ع) و هیات های مذهبی خراسان رضوی و مردم همزمان با میزبانی بیش از چهار میلیون نفر در مشهد، برادران و خوهران زلزله زده را فراموش نکردند و در جهت کمک رسانی بار دیگر وحدت خود را به نمایش گذاشتند.
استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: امروز فرهنگ بسیج که نجات بخش و رهایی بخش است درآن سوی مرزهای ایران از جمله یمن، عراق و سوریه حماسه می آفریند.
رشیدیان اظهار کرد: خدا را برای توسعه فرهنگ بسیج به عنوان فرهنگ رهایی بخش ملتها، برای پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در عراق و سوریه و خنثی سازی توطئه استکبار در لبنان که می رفت فتنه جدیدی را با موضوعات قومی و مذهبی در غرب آسیا رقم بزند، شکر می گوییم.
وی بیان کرد: اربعین نماد دین عقلانی و رحمانی است آن هم در زمانی که فتنه گران و تکفیری ها در منطقه خون می ریزند و دستگاه های استکباری به شدت علیه دین تبلیغ می کنند.
وی افزود: راهپیمایی بزرگ اربعین یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند نصیب مسلمانان جهان کرده که به دور از تبلیغات و دشمنی های استکبار فرصتی برای ظهور و بروز دین حقیقی و راستین فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم آیین تعویض پرچم گنبد حضرت رضا (ع) برگزار شد و این پرچم به رنگ سبز درآمد. همچنین پیام قدردانی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام رئیسی از خدمات عاشقان اهل بیت در دهه پایانی صفر قرائت شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.