امیر سرتیپ دوم رضا آذریان روز یکشنبه در جمع بسیجیان نیشابور با گرامیداشت روز بسیج مستضعفان افزود:
بسیج امروز در عرصه های خدمت رسانی می درخشد و در مقابل فتنه گران ایستاده است.
وی اظهار کرد: بسیج یک نهاد بزرگ مردمی است که به عنوان بازوی نیروهای مسلح نقش موثر در هشت سال جنگ تحمیلی بر عهده داشت.
وی گفت: بسیجیان و نیروهای مسلح پس از پیروزی در جنگ دست از مبارزه با استکبار جهانی برنداشتند و در مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز حضور یافتند.
امیر آذریان افزود: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان که نمی خواستند این نظام تثبیت شود شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی امام راحل در مقابله با این توطئه ها 29 فروردین ماه را به نام روز ارتش نامگذاری کرده و فرمودند هر کس می گوید ارتش نباشد خائن است.
وی اظهار کرد: بعد از این اقدام تاریخی امام راحل دستور تشکیل سپاه و پس از آن بسیج را صادر کردند چرا که به خوبی از پشت صحنه و توطئه های دشمن خبر داشتند.
وی گفت: دشمن در ادامه دسیسه هایش نیروهای ارتش، سپاه و بسیج را در مناطق مختلف از جمله ترکمن صحرا، کردستان و مناطق دیگر کشور درگیر کرد و زمانی که موفق نشد، جنگ را به ما تحمیل نمود.
امیر آذریان ادامه داد: نیروهای بسیجی و بسیاری از کسانی که هنوز آموزش ندیده بودند وارد حوزه آموزشی بسیج شده و به مناطق جنگی اعزام شدند.
وی افزود: در روزهای اول جنگ بنی صدر به عنوان رئیس جمهوری وقت، مخالف اصلی بسیج و سپاه بود و نمی گذاشت ارتش و سپاه و بسیج در کنار هم قرار گیرند ولی ارتش گوش به حرف او نداد و به فرمان امام راحل عمل کرد و در همه فعالیتهای بسیج همکاری و هماهنگی نمود و پس از آنکه بنی صدر از صحنه انقلاب و ایران حذف شد این همکاری شکل جدی تر به خود گرفت.
وی اظهار کرد: امروز هم در دوران مبارزه با استکبار و نیروهای تکفیری برای دفاع از حریم ولایت همه نیروهای مسلح به پا خاستند و شهیدانی همچون مهدی جودی ثانی از شهدای ارتشی مدافع حرم و شهید حججی اتفاقاتی بزرگ را در منطقه رقم زدند.
وی گفت: دشمن وقتی دید در جبهه جنگ سخت توان رویارویی ندارد به جبهه جنگ نرم متوسل شده است.
امیر آذریان افزود: نیروهای مسلح ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب از آمادگی بسیار برخوردارند و اجازه نمی دهند به مرزهای ایران تعرض شود.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.