حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی صفایی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با وجود اقدامات انجام شده تاکنون اما مسوولان شهرستان و استان سمنان باید تلاش های بیشتری انجام دهند تا مردم میامی از امکانات بسبی برخوردار شوند.
وی با اشاره به گذشت 6 سال از شهرستان شدن میامی ، اظهارداشت : گویا برخی مسوولانی شهرستانی و استانی هنوز باور نکرده اند که میامی شهرستان شده تا به همان میزان خدمات خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به نبود برخی از ادارات دولتی در این شهرستان ، خاطرنشان کرد : باید دستکم 60 اداره در میامی مستقر شود همانگونه که این کار در دیگر شهرستان های تازه تاسیس دیگر انجام شده است.
امام جمعه میامی تصریح کرد : باو جود استقرار نمایندگی تعدادی از ادارات دولتی متاسفانه مسوولان آن ها از اختیارهای ناچیزی برخوردار هستند به طوری که برای تصمیم گیری در مسایل جزیی باید با مسوولان بالادست خود اجازه بگیرند.
وی ادامه داد : این شهرستان اکنون مراکز خدماتی نظیر پلیس 10+ ، غسالخانه ، خدمات دندانپزشکی و بسیاری دیگر از امور رفاهی محروم است که ضروری است مسو.ولان استانی نسبت به تامین نیازهای این اهالی تلاش مضاعف داشته باشند.
صفایی پور امکانات بهداشتی در شان مردم منطقه را خواستار شد و اضافه کرد: بیمارستان در حال ساخت میامی با 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما مردم برای دریافت خدمات پزشکی ناگزیرند به دیگر شهرستان های اطراف به ویژه شاهرود مسافرت کنند.
وی با اشاره به قرار گرفتن میامی در مسیر بزرگراه حرم تا حرم، گفت : این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های گوناگون خود قابلیت سرمایه گذاری دارد تا بتواند جوانان را در شهر و روستاها نگه دارد.
امام جمعه میامی با بیان این که پایه اقتصاد این شهرستان کشاورزی و دامداری است، افزود: با این وجود با کشاورزان به خوبی رفتار نمی شود، هنوز همه مبلغ خرید چغندر و گندم پارسال کشاورزان منطقه نداده اند؛ چغندر تولیدی میامی را کارخانه محلی نمی خرد آنوقت می روند از آنسوی کشور نیشکر می آورند.
صفائی پور یادآور شد : می توان در حوزه صنایع تبدیلی و صنایع دستی زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کرد تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.
وی با بیان این که تفاوت آمار بیکاری در شرق و غرب استان بسیار معنادار و متفاوت است، افزود : 85 درصد مردم میامی روستایی هستند؛ به برخی شهرستان ها ممکن است دارای 10 روستا باشند، میلیاردها ریال تسهیلات پرداخت می شود اما در میامی که 50 روستا دارد، وضعیت متفاوت است.
امام جمعه میامی حمایت از محرومان را از جمله شعار انقلاب اسلامی اعلام و تاکید کرد : باید عمل به این شعار را از کشور، استان و شهر خود شروع کنیم استان سمنان غنی و با ظرفیت است؛ باید تیمی اقتصادی این ظرفیت ها را شناخته و در راستای اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه ریزی کند.
صفائی پور با بیان این که با همه پیشرفت های کشور پس از انقلاب اسلامی، هنوز ضعف هایی داریم که سبب گستاخی استکبار شده، افزود: یکی از این نقطه ضعف ها، مشکلات اقتصادی است که چند سالی رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
وی ادامه داد : باید سیاست های دائمی و کلی در کشور وجود داشته باشد که با تغییر دولت ها تغییر نکرده و زودتر بتوان رهنمودهای رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی و خودکفایی به اجرا درآورد.
در حالی که ترکیب جمعیتی کشور را 74 درصد شهرنشین و 26درصد روستایی تشکیل می دهد، در شهرستان 40 هزار نفری میامی ، 88 درصد مردم روستانشین بوده و 12 درصد در شهرها سکونت دارند.
این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و کالپوش است و 50 روستا دارد.
شهرستان میامی با تولید 24هزار تن گندم ، 2هزارتن جو و یک هزارتن حبوبات قطب تولید محصولات کشاورزی استان سمنان است.
وجود معادن گوناگون ، اماکن تاریخی بسیار مهم مانند 10 کاروانسراهای شاه عباسی و طبیعت بسیار زیبای دشت شاد و کالپوش ، زمینه های مهمی برای رشد و توسعه این منطقه هستند.
این شهرستان سه هزار هکتار باغ دارد که محصولات مهمی مانند زردآلو و دیگر میوه های سردسیری را تولید می کند.
به تاکید کارشناسان ، تاسیس صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی در این شهرستان علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و دامداران ، بیکاری جوانان را بسیار کاهش خواهد داد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری/ جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.