به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با مهمانان اجلاس محبان اهل بیت (ع) افزود: مضجع نورانی عالم آل محمد (ص)، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، جایگاه توجه انسانها به خدا، باب العلم و باب الحکمه است و باید بندگی خدا، پیروی از نبی مکرم اسلام (ص)، امر به معروف و نهی از منکر و رسیدن به مقام والای یقین را از این امام همام آموخت.
وی اظهار کرد: حضرت امام رضا (ع) رمز ائتلاف جامعه اسلامی است که بر دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مودت و دوستی با یکدیگر تاکید می کند.
وی گفت: گمشده امروز بشریت، معنویت است و الحاد، بشریت را تهدید می کند که فقط با عشق اهل بیت (ع) می توان از این تهدید برحذر ماند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: تنها راه رهایی از مستکبرین و رمز استقلال در برابر دشمنان، توجه به اهل بیت (ع) است زیرا سیره و مشی مشترک همه ائمه معصومین (ع) ایستادگی در برابر استکبار و مبارزه با ظلم بوده است.
وی اظهار کرد: غرب، بیش از 300 سال است که در برابر معنویت ایستادگی می کند و نتیجه آن، ساخت کلاهک های هسته ای، 70 سال ظلم به مردم فلسطین و اشغال کشور آنان، کشورگشایی ها، ظلم ها و تجاوزها است.
وی گفت: پرچمی که امام راحل به پیروی از حضرت امام رضا (ع) برافراشتند، پرچم پیوند سیاست با معنویت بود و ائمه معصومین (ع) نیز با همین اندیشه، سیاسیون واقعی بودند زیرا سیاست آنان با معنویت گره خورده بود.
حجت الاسلام رئیسی افزود: امروز راهبرد دشمن، ایجاد تفرقه و جدایی بین گروه های اسلامی، ایجاد شبهه و تهدید نسبت به باورهای دینی، اهانت به مقدسات مسلمین، راه انداختن گروه های تکفیری و قتل و غارت در کشورهای اسلامی است.
وی اظهار کرد: گرچه دشمن یکبار در لباس القاعده، یکبار در لباس داعش و یکبار در لباس بوکو حرام جلوه گر می شود اما مسلمانان دشمن خود را به خوبی می شناسند و از ترفندهای آنان باخبرند و می دانند که تنها حربه مقابله با دشمن، اتحاد حول محور اهل بیت (ع) است.
وی گفت: تمام اختلافات جزئی بین مسلمین با گفت و گو های علمی قابل حل است و در این راستا باید از امام رضا (ع) که بنیانگذار کرسی گفت و گو بین ادیان و مذاهب مختلف بودند، الگو گرفت و اتحاد مسلمین را به عنوان مهمترین واجبات از طریق این کرسی ایجاد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: اتحاد مسلمانان و دلدادگی آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موجب آزادی حلب، موصل، عراق و سوریه از دست داعش شد و دور نیست روزی که همین اتحاد منجر به آزادی قدس شریف شود.
وی اظهار کرد: مبارزه با گروه های تکفیری نباید فقط به اقدامات نظامی اختصاص یابد بلکه وجود یا گسترش اندیشه تکفیری باید به عنوان یک مشکل فرهنگی مورد توجه مردم جهان باشد.
وی گفت: باید لشگرهای فرهنگی با هدایت علمای شیعه و سنی راه اندازی شوند تا اندیشه تکفیری را برای جهان بشریت روشن نموده و آن را به عنوان ساخته مستکبرین به دنیا معرفی کنند.
بیش‌ از 500 نفر از علمای شیعه و سنی جهان اسلام از 94 کشور، پس از شرکت در اجلاس 2 روزه محبان اهل بیت (ع) در تهران، روز جمعه به مشهد مقدس مشرف شده و حرم مطهر رضوی را زیارت کردند.
دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و بازدید از موزه حرم مطهر رضوی پایان بخش حضور یک روزه آنان در مشهد بود.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.