علیرضا رشیدیان روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح های هادی و بهسازی مسکن روستاهای بهار و خین عرب شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در حالی که طی پنج سال گذشته متوسط جمعیت روستایی در کشور 6 درصد کاهش داشت، جمعیت روستایی خراسان رضوی افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: توسعه طرح های هادی روستایی و بهسازی روستاها باعث ماندگاری بیشتر جمعیت در روستاها و عدم شکل گیری حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ می شود.
وی گفت: سیاستهای نظام جمهوری اسلامی که به صورت کلی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و برنامه های رئیس جمهوری که در راستای عدالت توزیعی در مناطق روستایی و محروم در نظر گرفته شد، منجر به فعالیت های گسترده توسط نهادهای دست اندرکار در روستاهای استان گردید.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای اقتصادی استان تلاش کردند و طرح های موفقی از جمله طرح های هادی روستایی به اجرا درآمد و باعث بهبود وضعیت عمران روستایی شد.
وی اظهار کرد: تلاش نهادهای مزبور و اجرای طرح های هادی و عمران روستایی باعث شد به رغم کم آبی، روستائیان این استان محل زندگی خود را ترک نکنند.
وی گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه عمران روستایی فاصله بسیار وجود دارد که امید است بنیاد مسکن و سایر دستگاههای اجرایی بتوانند عدالت توزیعی را در روستاها محقق کنند و در بخش ساخت و ساز توجه بیشتری به نیازهای روستائیان نمایند.
رشیدیان با اشاره به تلاشهای انجام شده در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله فروردین ماه در روستا های خراسان رضوی افزود: از مجموع هزار و 730 واحد آسیب دیده تاکنون هزار و 400 واحد بازسازی و تحویل متقاضیان شده و مابقی هم به مرحله تکمیل سقف رسیده است.

*ساخت 110 هزار مسکن روستایی در خراسان رضوی
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خراسان رضوی بیشترین تسهیلات ویژه بازسازی مسکن روستایی را در مقایسه با سایر استانهای کشور بین روستائیان توزیع کرده و از محل این تسهیلات 110 هزار واحد مسکن روستایی در این استان ساخته شده است.
سید رضا موسوی نیا افزود: در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 200 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله به هر واحد اختصاص یافته و برای افراد نیازمند نیز علاوه بر این تسهیلات مبلغ 80 میلون ریال برای هر واحد کمک بلاعوض داده می شود.
وی در باره روستاهای بهار و خین عرب مشهد هم اظهار کرد: طرح هادی روستای بهار با هزینه 75 میلیارد ریال و استفاده از 500 تن قیر رایگان برای آسفالت 23 هزار و 150 متر مربع از معابر از سال 93 به اجرا درآمد که امسال به اتمام رسید.
وی گفت: طرح هادی روستای خین عرب هم با هزینه سه هزار و 585 میلیارد ریال و استفاده از 100 تن قیر رایگان برای آسفالت هفت هزار و 63 متر مربع از معابر طی پنج سال گذشته اجرا شد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: در روستای بهار یکصد و 50 واحد مسکونی و در روستای خین عرب هم 258 واحد مسکونی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی این بنیاد بازسازی شد.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489/7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.