به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در گردهمایی خادمان فرهنگی در حرم مطهر رضوی افزود: معرفت آفرینی، بصیرت افزایی و بیان مناقب اهل بیت (ع)، مبنا و اساس هیات های مذهبی است.
وی اظهار کرد: هیات های مذهبی همچنین باید کانون معرفت افزایی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی باشد.
وی گفت: هیات های مذهبی تشکل‌ های مردم نهاد هستند که در تعمیق معنویت و دفاع از اسلام جریان ساز و بصیرت افزا می باشند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: هیات های مذهبی حریمی هستند که در آنجا صفات، کمالات و آموزه‌ های اولیای الهی بیان می ‌شود و این مکان ها مایه آرامش هستند و می‌ توانند اضطراب‌ ها و تشویش ‌های انسان را به آرامش تبدیل کنند.
وی اظهار کرد: بیان باید و نبایدهای دین، تعمیق ارزشهای الهی، تبیین سبک زندگی اسلامی، طرح موضوعات مختلف در عرصه‌ های اجتماعی و سیاسی، برانگیختن آحاد مردم در مواقع لزوم برای دفاع از کشور، نظام، حرم اهل بیت (ع) و کمک به دیگران از موضوعاتی است که می ‌تواند در این هیات ها مطرح شود.
وی گفت: اشعار و سروده‌ های مداحان در هیات های مذهبی باید از مفهوم‌ و معنای قابل قبول برخوردار بوده و به سخنان اهل بیت (ع) نزدیک باشد تا برای مخاطبان تحول آفرین و هدایتگر شود.
وی ادامه داد: اشعار مداحان در هیات های مذهبی باید هدفمند و روشنگر باشد، تا موجب تصمیم‌ سازی و تحول در مخاطبان شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: هیات های مذهبی، گسترده‏ ترین شبکه ترویج معارف دینی هستند لذا داشتن برنامه، انسجام و روحیه انقلابی و ولایتی برای آنها ضروری است.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: در دهه پایانی ماه صفر امسال چهار هزار هیات مذهبی از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شده و مورد پذیرایی آستان قدس رضوی قرار گرفتند.
در این همایش که شاعران برجسته کشور، مسئولان فرهنگی استانی و پیرغلامان یک هزار هیات مذهبی از سراسر کشور حضور داشتند، به حجت الاسلام پناهیان و حجت الاسلام ماندگاری از مبلغان دینی و سعید حدادیان و میثم مطیعی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حکم خادمیار فرهنگی آستان قدس رضوی اهدا شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.