به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ جواد جهانشیری افزود: کلاهبرداران فضای سایبری با نزدیک شدن پایان ماه صفر و افزایش تقاضای انواع بلیت و اسکان از سوی زائران رضوی، از طریق فریب کاربران اینترنتی اقدام به فروش جعلی بلیت و رزرو هتل می کنند.
وی بیان کرد: زائران و مسافران باید نسبت به خرید اینترنتی بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما با هوشیاری بیشتری عمل کره و از درج اطلاعات خود بر روی سایت های نامعتبر، مشکوک و فیشینگ شده، خودداری کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: کاربران باید قبل از ورود به درگاه اینترنتی ضمن بررسی اصالت سایت نسبت به بررسی آدرس دقیق اینترنتی در نوار آدرس با بررسی نماد الکترونیک به 2 پارامتر https و نشان قفل امنیتی توجه داشته و برای وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلیه مجازی استفاده کنند.
جهانشیری افزود: کاربران اینترنتی می توانند با مراجعه به سایت های دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با درج اطلاعات کامل اقدام به خرید بلیت و رزرو اماکن مورد نظر خود کنند.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا و یا شماره تماس 2183918 اطلاع رسانی کنند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.